Nad Bałtyk- dzień 8- Na Żuławy

Środa, 13 czerwca 2012 · dodano: 20.06.2012 | Komentarze 1

Rano wstawać się nie chce, ale ostatecznie o 9 ruszam. Do Łukty dość szybko idzie po hopkach. Droga idzie spokojnymi terenami do Morąga. Bardzo przyjemnie się jedzie. W Morągu oglądam ciekawe centrum i jazda dalej.

Po obejrzenie pałacu w Kwitajnach, w lesie zaraz za miejscowością dopada mnie deszcz. Na szczęście udaje się znaleźć drewniany daszek w lesie przy drodze i unikam zmoknięcia. Gorzej że pod ten sam daszek zleciały się chyba komary z całego lasu. Tocząc nieustanną walkę z tą krwiożerczą bandą czekam, aż deszcze przejdzie.

Po pół godziny ruszam dalej. Chmura przechodzi i szybko się rozpogadza. Piękna pogoda już do końca dnia, chociaż widziałem burze przechodzące parę kilometrów ode mnie:)

W Pasłęku kilka fajnych zabytków w centrum i jadę dalej do Elbląga. Jednak to nie takie łatwe, bo znaki wyprowadzają mnie na drogę do której dojazd jest zamknięty. Przebijam się przez remontowany odcinek i kawałek dalej znajduję boczną drogę, która bez problemu prowadzi mnie do miasta.

Ładnie odnowione centrum w połączeniu z wszystkim zabytkami wygląda bardzo fajnie. Trochę plątania, robienia zdjęć i ruszam krajówką do Malborka. Ruch nie mały, ale nie jest źle. Kawałek nawet rowerówką wzdłuż drogi. Poza tym bardzo szybko, bo akurat na tym odcinku fajnie wiało w plecy.

Zamek w Malborku robi spore wrażenie swoimi rozmiarami i rozmachem, zwłaszcza jak się pomyśli, że to przecież średniowieczna budowla. Sporo się tu plącze i nabieram ochoty na kebaba;) Nie mogłem takiego znaleźć, więc kończę na przekąsce w Macu;)

To Tczewa już nie jedzie się tak fajnie. Wiatr zmienił kierunek i teraz mocno wieje z boku. Tak więc turlam się powoli w stronę Wisły przez płaskie jak stół Żuławy. Następnie boczną drogą do Tczewa. Bardzo fajne miasteczko. Trochę pusto w centrum, ale brak ludzi w połączeniu z wąskimi uliczkami tworzy fajny klimat- podoba mi się:)

Powoli obieram kierunek na Gdańsk rozglądając się jednocześnie za miejscem do spania. Zagaduje mnie pewien Pan i chwilę później już rozkładam się u niego na ogródku:) Jeszcze mi przyniósł stolik i krzesło, no i miałem umywalkę do dyspozycji;) Opowiada że wcześniej też już przyjmował takich rowerowych gości i nawet orientuje się w podkarpackich terenach:)

Parę pstryków;)

W Tczewie © azbest87

Rynek w Tczewie © azbest87

Miejscówka na trawniku:) © azbest87

I jeszcze bonusowo panorama zamku: