Wrzesień, 2021

• Kalorie 1972kcal

Niedźwiada

Środa, 29 września 2021 · dodano: 04.10.2021 | Komentarze 0

Niecodziennie trochę czasu na jazdę w środku tygodnia. Niestety weekend zapowiada się mocno pracujący i bez jazdy, więc chociaż tyle trzeba było wykorzystać. Po ostatnich górkach znowu wybrałem się w podobne rejony z podjazdem przez Niedźwiadę, trochę gravelowej jazdy za Laskową i powrót pod wiatr. Oj ciężka była końcówka- na powrocie pod wiatr średnia taka jak w pierwszej część po górkach. W porównaniu do weekendu to jednak sporo chłodniej.

Zwiedzanie Pogórza Strzyżowskiego

Niedziela, 26 września 2021 · dodano: 27.09.2021 | Komentarze 0

Takiej jazdy mi brakowało. Pojechałem przed siebie bez planu na trasę. Od początku nogi zadziwiająco fajnie kręciły pod górkę, więc na górkach się skoncentrowałem. Przed południem z dziećmi byliśmy szukać jesieni na Prządkach, a teraz ja jej szukałem na rowerze;) Objechałem górki które są niemal kwintesencją Pogórza Strzyżowskiego. Szkodna, Mała, Jaszczurowa, Szufnarowa, Niewodna, Bystrzyca. Podjazdów było dzisiaj pod dostatkiem, a pięknych widoków jeszcze więcej:) Oby czas na takie wyjazdy był jak najczęściej.

Znowu na szosie

Czwartek, 23 września 2021 · dodano: 27.09.2021 | Komentarze 0

Kilka wieczór zabawy i rama przełożona. Na miejsce połamanego Focusa zagościł Ridley Icarus Flandrien. Rama na szybkości załatwiona od brata, żeby mieć jakąkolwiek szosę do śmigania po okolicy. Waga sporo w górę w porównaniu do karbonowego Focusa. Zobaczymy jak będzie się jeździć. Dzisiaj w sumie jazda testowa. W trakcie jeszcze jakieś przerwy na ustawienie siodełka itp. Na początku przeżyłem szok, bo odzwyczaiłem się od szosowej kierownicy;) Miesiąc jeździłem na Canyona i przesiadka z kierownicy 75 cm na 42 była zauważalna;) Brakowało mi już jazdy na szosie, więc szybko zacząłem się przestawiać i nawet dobre tempo ostatecznie wyszło mimo, że ostatnio braki czasowe na jazdę rowerem.

Rozruszać kości

Środa, 15 września 2021 · dodano: 16.09.2021 | Komentarze 0

Z pracy wróciłem zmęczony, ale to była ostatnia możliwość żeby pójść jeszcze na rower przed załamaniem pogody, więc zmobilizowałem się do wyjścia. Początek szedł dość ciężko. Pod górkę w Dąbrowej stwierdziłem, że trzeba się trochę rozkręcić i mocniej poszedłem pod górkę. Nawet dobry rezultat wyszedł. Później szybko w dół, przejazd przez pola do Błędowej i podjazd boczną drogą przez pola, którą jechałem pierwszy raz. Na koniec jeszcze ciśnięcie w dół przy zapadającym zmroku do Dabrowej i do domu. Trochę udało się odżyć, ale to był męczący tydzień w pracy i ogólna na rower brakło sił i czasu. Niestety weekend zapowiada się z dość kiepską pogodą. Jak się nie uda pojeździć to może chociaż przełożę ramę w szosie.

Blizna przez lasy

Niedziela, 12 września 2021 · dodano: 12.09.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj dla odmiany padło na jazdę po płaskim. Na tych terenach już dość sucho, więc w porównaniu do wczoraj prawie się nie pobrudziłem;) Trasa wymyślona już jakiś czas temu, a teraz w końcu nadarzyła się okazja by ją przejechać i poznać trochę nowych dróg w terenie w okolicy.
Początek dobrze mi znany. Później koło kopalni piasku i bardzo fajny odcinek trochę po asfalcie, reszta przez las do Kamionki. W Kamionce znowu w las i obieram kierunek na Blizne. Tutaj parę piaskownic się trafiło, że ledwie dało się przejechać. Mnóstwo grzybiarzy w lasach. Na każdym kroku można ich spotkać. W Bliznej tylko fotka rakiety i wracam do lasu, którym dojeżdżam do Niwisk. Później kawałek dojazdówki po asfalcie i znowu w las z którego wyjeżdżam w Rudej. Powoli zaczynam się kierować do domu, ale okrężną drogą, żeby natłuc jeszcze trochę terenowych kilometrów zamiast ciągnąć się po asfalcie. Przyjemna trasa, ale trzeba przyznać, że ten rower stworzony jest do górek;)

Po starych ścieżkach

Sobota, 11 września 2021 · dodano: 11.09.2021 | Komentarze 0

Terenowa przejażdżka po dobrze mi znanych ścieżkach leśnych i polnych koło Niechobrza, Lutoryża, Czudca itp. Pogoda świetna do jazdy chociaż jakoś chwilami wydawało mi się nawet za ciepło. Chyba za bardzo w tym roku przyzwyczaiłem się do niższych temperatur podczas jazdy. Było parę fajnych zjazdów, trochę stromszych ścianek. Odpuściłem sobie szukanie nowych ścieżek, więc nawet obyło się bez krzaczingu i zasuwania z buta. Wyjątkiem był tylko odcinek gdzie ciężki sprzęt zmasakrował kawałek lasu. Tak się nie bawimy panowie leśnicy. Normalnie syf, kiła i mogiła.. Oczywiście rower cały uwalony i trzeba będzie go znowu dobrze umyć.

Przez pola do Świlczy

Czwartek, 9 września 2021 · dodano: 10.09.2021 | Komentarze 0

Trasa po pracy. Nie było za dużo czasu do zachodu słońca, więc po okolicy. Najpierw górkami do Świlczy. Dawno temu nie jechałem i warto jeszcze parę razy wybrać się w te okolice. Ze Świlczy nowe ścieżki przez pola. Słońce już zaszło i zaczęły pojawiać się malownicze mgły. Jednocześnie zaczęło się też robić dość chłodno. Miałem wracać przez las w Dąbrach, ale już późno więc stwierdziłem że pojadę asfaltem do domu. Po kawałku jednak stwierdziłem, że nie po to kupowałem fulla, żeby się asfaltami tłuc;) Odbiłem w pola próbując skrócić tędy drogę. W polach już spora rosa. Droga oczywiście zaczęła się kończyć. Noc zaczęła zapadać, a ja przedzierałem się prawie po ciemku do jakiejś cywilizacji. W końcu dotarłem na Dąbry i musiałem wracać przez las tak jak początkowo planowałem. Oczywiście w lesie kompletnie ciemno. Jedynym ratunkiem była dla mnie lampka z komórki. Tylko dzięki temu udało się jakoś przejechać, chociaż w tym marnym świetle niektóre kałuże ciężko było dostrzec więc rower oczywiście znowu cały ufajdany błotem.

Leśne szwendanie.

Niedziela, 5 września 2021 · dodano: 06.09.2021 | Komentarze 0

Kolejny dzień ujeżdżania Canyona. Co raz bardziej zaczynamy się lubić. Dzisiaj testy w terenie do którego jest bardziej przystosowany, czyli góreczki. Pojeżdżone po lasach i polach. Trochę gubienia się po parowach, trochę szybszych ścieżek szutrowych, trochę jeżdżenia przez las na ukos. Dawał radę!
Na sam początek na zjeździe do Iwierzyc zgubiłem bidon jadąc ponad 45 po kamienistej drodze, ale znalazła się zguba tylko musiałem cofnąć się ze 40 m w pionie. To wina pełnego dużego bidonu i koszyka z bocznym wkładaniem. Jak ubyło trochę picia to problem już się później nie pojawił, ale trzeba to sprawdzić, bo kiedyś zgubię i już się nie znajdzie.

Tour de Zabłocie

Piątek, 3 września 2021 · dodano: 04.09.2021 | Komentarze 0

Nos powoli dochodzi do siebie po kraksie, więc pora zacząć się coś ruszać. Szosy nowej jeszcze nie ma (a rama już czeka to przełożenia osprzętu), ale Canyon czekał żeby zapoznać go z okolicznym błotem. Na dobry początek poszły las dookoła Rezerwatu Zabłocie, żeby zbytnio nie kusić losu na szybszych zjazdach. Oczywiście po 4 dniach deszczu w lesie można było spotkać błoto na każdym kroku. Już po pierwszych kilku kilometrach byłem cały uwalony, ale co ciekawe później tego błota było znacznie mniej. Asfalt dzisiaj pojawiał się tylko sporadycznie. Niestety czuć znaczny spadek formy. Przez ostatni miesiąc praktycznie nie było jazdy i odbiło się to mocno na wytrzymałości. Wracałem już dość ujechany do domu. Następnym razem trzeba będzie pokazać rowerki parę okolicznych górek ;)