Czerwiec, 2016

Suma kalorii:20105 kcal

Została skóra na asfalcie..

Środa, 29 czerwca 2016 · dodano: 29.06.2016 | Komentarze 2

Jazda po pracy. Pogoda się poprawiła po dwóch dniach z deszczem. Już od rana mnie nosiło żeby pójść na rower, no ale swoje w robocie trzeba odsiedzieć. Na początek pojechałem sobie przez Zarzecze do Siedlisk i na podjazd na Przylasek. Górka poszła dość sprawnie, a na górze skręciłem w prawo i przejechałem szczytem do Splendoru. Na zjeździe pocisnąłem mocniej i za szybko poszedłem na prostej przed zarkętem.. niestety hamowanie było już zbyt późne.. wpadłem w poślizg i gleba. Parę metrów tarcia po asfalcie i wypadam za drogę gdzie przez rów robię fikołka w trawę.. Wstaję.. i chyba nic nie mam połamanego.. ale skóra okropnie zdarta na lewym boku.. kask rozwalony. Poza tymi bolesnymi otarciami jest w miarę ok. Próbuję ogarnąć rower żeby wrócić do domu, ale okazuje się że w tylnym kole brak powietrza i do tego jest mocno scentrowane, więc nawet nie da się go prowadzić.
Cały lewy bok zdarty zaczynając od ramienia (rozdarta koszulka) przez łokieć, udo, mięsień czwórgłowy (zdarte spodenki), krwawiące w kilku miejscach kolano, zdarta skóra od kolana aż po kostkę. Telefon do żony i koniec jazdy na dzisiaj. Jeszcze po drodze jakaś kobieta pyta z auta czy nie potrzebuję pomocy- grzecznie podziękowałem, ponieważ poza lejącą się wszędzie krwią czułem się dość dobrze;)
Po powrocie do domu mogę przyznać że był to najbardziej bolesny prysznic jaki kiedykolwiek brałem;) zresztą tak jak i dezynfekcja kilkanaście minut później;)
Niestety teraz przymusowa przerwa w jeździe na rowerze dopóki nie wydobrzeję i nie przywrócę roweru do stanu używalności..

Straty fizyczne: duże powierzchnie naskórka i skóry, parę krwiaków w kilku miejscach, oraz naciągnięte mięśnie karku i zdarta skóra na dwóch opuszkach palców (to jest strasznie wkurzające).
Straty materialne (z tego co na szybko zauważyłem): brak powietrze w tylnym kole + mocna centra:/, powykrzywiane manetki, rozwalony kask, podarte spodenki i koszulka, rozdarte skarpetki (cały strój do wywalenia).

Kategoria Tu i tam, Szosa, 0-50km

Pod wieczór

Sobota, 25 czerwca 2016 · dodano: 25.06.2016 | Komentarze 0

Po wczorajszym grzaniu w słońcu nie miałem ochoty znowu się spiec, więc na rower ruszyłem dopiero przed 20 na wieczorne kręcenie.Temperatura spadła już w okolice 27 stopni i jechało się dużo przyjemniej. Najpierw do Rzeszowa druga stroną Wisłoka, rundka przez centrum i ciśnięcie pod Kielanówkę- brakło trochę do średniej 30 na tym podjeździe, ale może następnym razem;) Tak czy siak noga kręci co raz lepiej tylko muszą chyba wymienić korbę z racji uszkodzonego gwintu na lewym ramieniu- skrzypienie już mnie wkurza co raz bardziej;)
Zjazd z Kielanówki do Nosówki i kilka mniejszych góreczek w stronę Niechobrza, ale już tak nie cisnąłem. Już miałem wracać, ale zjazd w stronę Niechobrza przez chłodne powietrze był tak przyjemny że postanowiłem wyjechać jeszcze na Niechobrz tylko po to żeby móc sobie zjechać w chłodzie;) Po całym dniu upałów taki zjazd to szczyt szczęścia;) Na koniec zjazd do Mogielnicy i ciśnięcie przez wioskę do Boguchwały. Dobrze się jechało.

Uff... jak gorąco...

Piątek, 24 czerwca 2016 · dodano: 24.06.2016 | Komentarze 0

Wolny dzień. Czas na rower. Na zewnątrz - masakra! Upały które nas teraz nawiedzają znacznie utrudniają jazdę. Chciałem wyjechać wcześniej żeby było trochę chłodniej. Niestety zwyciężyła chęć wyspania się i na rower wyszedłem dopiero o 9:40- jak na mnie to i tak wcześnie;) O tej porze już było prawie 27 stopni w cieniu. Obrałem kierunek na Strzyżów. Dwa mocniejszej pociśnięcia za autobusami i zagotowałem się.. Już wiedziałem że dzisiaj mocy nie będzie. Ze Strzyżowa podjazd na Bonarówkę- tam dogrzało mnie już porządnie. Ledwie się wtoczyłem. Na szczęście na szybkim zjeździe lekko się schłodziłem i zaraz szukałem sklepu, bo w bidonie już dno. Spokojnie przejechałem przez Węglówkę i w końcu zaczęło się z górki. Jak rozpędzałem się do 40 to w końcu powietrze zaczynało trochę chłodzić, ale pod górki dyntka... Na tym gorącu kompletnie nie było mocy pedałować pod górę. W Niebylcu kolejna przerwa po picie i w większości główną drogą do Boguchwały.
Chociaż dzisiaj wypiłem prawie 3 litry picia to i tak waga po powrocie była 1 kg mniejsza niż przed jazdą. Nie mówiąc o tym że pociłem się jeszcze z pół godziny później;)

Przed nocą..

Środa, 22 czerwca 2016 · dodano: 22.06.2016 | Komentarze 0

Szybka trasa po pracy. Poczekałem do 20 żeby temperatura trochę spadła i rzeczywiście zrobiło się jedyne 26 stopni;) Na szczęście słońce już powoli się gdzieś chowało za chmurami i górkami więc jechało się dość przyjemnie chociaż oczywiście pot zalewał mnie dość obficie. Najpierw mocne pociśnięcie jeszcze w Boguchwale i udało się poprawić swojego KOM-a;) Później pod krzyż w Niechobrzu i też poprawiłem się na podjeździe prawie minutę- coś mi ostatnio wzrosło tempo. Jeszcze zaliczyłem kilka mniejszych góreczek po okolicy i jazda do domu po drodze o dziwo poprawiając jeszcze dwa mniej popularne KOM-y :P Dzisiaj dobrze się cisnęło:)

Wietrzne zmagania

Niedziela, 19 czerwca 2016 · dodano: 19.06.2016 | Komentarze 0

Miało być więcej i trochę inna trasa, ale się pozmieniało i wyszło jak wyszło;) Ruszyłem od teściów na zachód. Wiatr w plecy, więc jazda spoko i z kilometra na kilometr co raz szybciej. Dobrze się jechało więc nie zjeżdżałem z głównej tylko ciąłem przed siebie aż do Dębicy do której to miałem średnią ponad 34:) W mieście mi trochę spadła i podczas szukania drogi. Wydostałem się na wiejskie bardziej na północ i obrałem kierunek powrotny. No i się zaczęło.. Wmordewind okrutny.. jechało się co raz ciężej.. a do tego jeszcze piekące słoneczko. Na nieosłoniętych niczym odcinkach wśród pól ciężko było jechać chociaż 25. Kawałek wbiłem się za jakiegoś dziadka na motorynce, ale chyba nie czuł się zbyt komfortowo bo cały czas oglądał się nerwowo więc jak trochę zwolnił to go wyprzedziłem. Drugie takie pociśnięcie za skuterem paręnaście kilometrów dalej już mnie wykończyło, bo ten jechał szybciej (około 40-45 km/h) i po chwili musiałem sobie odpuścić. Od tego czasu tempo mi już siadło. Do tego skończyło mi się picie i zacząłem usychać- to dodatkowo przyczyniło się do co raz wolniejszej jazdy. Także ostatnie 10km niemal się przeczołgałem pod wiatr i w końcu mogłem spocząć;)
Jedna nowa gmina wpadła do kolekcji;)

Prawie jak w smole..

Sobota, 18 czerwca 2016 · dodano: 19.06.2016 | Komentarze 0

Na rower mogłem dzisiaj przeznaczyć tylko dwie godziny, więc udałem się na szybką trasę przez Lecke i Błażową. Od początku jechało się jakoś tak ciężko. Niby wiatr był niewielki, ale powietrze jakieś takie gęste jakbym w smole jechał, albo cały czas pod wiatr. Na podjeździe do Lecki na horyzoncie pojawiła się groźna chmura przed którą uciekłem w stronę Błażowej. Niestety chmura nie odpuszczała, a moja trasa skręciła w stronę Boguchwały prosto w burzę. Kilka błysków i grzmotów dodatkowo mnie pogoniło. Na szczęście dobre tempo dzisiaj pozwoliło mi dotrzeć do domu kilka minut przed ulewą :)

Męczenie się na górkach

Środa, 15 czerwca 2016 · dodano: 15.06.2016 | Komentarze 0

Krótko i intensywnie po pracy- 3 większe górki i do domu, bo już ciemno zaczęło się robić. Powoli co raz lepsze czasy na okolicznych podjazdach:)

Kategoria 0-50km, Szosa, Tu i tam

Katowanie na górkach

Niedziela, 12 czerwca 2016 · dodano: 13.06.2016 | Komentarze 0

Piękna słoneczna niedziela i trochę więcej czasu więc udało się pokręcić coś po okolicy. Postanowiłem przejechać się drogą z Błażowej do Dylągówki ponieważ odkąd położyli tam asfalt to jeszcze tamtędy nie jechałem, a wcześniej nie raz zdarzało się tam bywać. Po drodze zaliczyłem jeszcze podjazd z Tyczyna na Kielnarową. Z Dylągówki skierowałem się jak na Łańcut pokonując kolejne dwie górki jedno po drugiej i odbiłem przez Kraczkową w stronę Rzeszowa. W sumie to miałem jeszcze sporo siły więc postanowiłem jeszcze zaliczyć podjazd na Słocinę i zjazd od Tyczyna. Stamtąd miałem wracać do domu, ale coś mnie tchnęło żeby jechać dalej:P Dlatego zaliczyłem jeszcze kolejny podjazd przez Hermanową i na koniec na dobicie przez Lubenię- teraz już miałem dość;) Na koniec jeszcze krótka pętla po Boguchwale żeby dobić do setki i czas na odpoczynek, ponieważ dzisiaj było gdzie się zmęczyć..

Pstrągowa

Sobota, 11 czerwca 2016 · dodano: 12.06.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj może i słońca brakowało, ale jak się rozgrzałem to jeździło się dość przyjemnie. Na początek Babia Góra i jazda szosą po szutrach;) Do tego dołożyłem podjazd na Pstrągową i parę mniejszych góreczek w trakcie powrotu do Boguchwały- ogólnie uzbierało się trochę przewyższeń.

Po trochu z koksami

Środa, 8 czerwca 2016 · dodano: 08.06.2016 | Komentarze 0

Trasa po pracy. Najpierw wybrałem się pod krzyż w Niechobrzu. Okropnie mozolnie szła mi jazda pod górkę. Zjazd do Czudca już sporo lepiej, ale prawie na samym dole minąłem ekipę kolarzy z której zaczął mi machać mój brat. Szybkie hamowanie, nawrotka i pod górę. Brat poczekał to razem z nim wyjechał i poznałem trochę rzeszowskich koksów;) Z racji że nie miałem konkretnej trasy na dziś to zabrałem się z nimi na zjazd i w stronę Rzeszowa. Tam się rozdzieliliśmy i ja wróciłem sobie drugą stronę Wisłoka do Zarzecza i później do Boguchwały. Podczas jazdy z nimi przynajmniej trochę rozkręciłem nogi które dzisiaj kiepsko na początku sobie radziły.