Kwiecień, 2018

Wilcze

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 29.04.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj za cel obrałem sobie Wilcze. Dawno już nie byłem na tej górce, a trasy w tamtą stronę zawsze były ciekawe. Na początek podjazd boczną drogą na Przylasek. Przynajmniej na niej nie ma jeszcze na całości asfaltu. Po drodze mijam po kolei 3 gości przez co tempo wyszło w miarę przyzwoite jak na moje aktualne możliwości. Później kawałek szlakiem Green Velo i zjeżdżam do Białki. Uderzam na podjazd drogą którą chyba jeszcze nie podjeżdżałem. Tempo mi trochę spada i powoli kręcę pod górę. Widoczki naokoło całkiem przyjemne. W końcu wpadam do lasu, a tam jak przystało na Wilcze oczywiście spora ilość błota na które zawsze można tutaj liczyć;)
Na szczycie przerwa na banana i chwilę odpoczynku. Co raz gorszy punkt widokowy z tego miejsca- drzewa zarosły już sporą część panoramy ze szczytu.
Dawno już tutaj nie byłem, więc na zjeździe w jednym miejscu przestrzeliłem w złą stronę i trzeba było się wracać pod górkę, bo droga się skończyła. Dalej już nawigacja bezbłędna;) Po drodze mijam trochę ludzi na motorach. Na rozjeździe do Lecki postanawiam zmienić trasę, ponieważ miałem jechać dalej szczytem w stronę Babicy, ale jak zwykle ostatnio znowu goni mnie czas. Z tego powodu jadę na Leckę, później przez pola znowu na Green Velo i przez Banię zjeżdżam do Straszydla. Chciałem przez korzenie, ale jak zwykle skręciłem gdzie indziej i skończyłem na polnej ścieżce. Na koniec jeszcze podjazd koło stadniny na Przylasek i zjazd w większości po asfalcie.
To był kawał dobrego jeżdżenia! Sporo górek, dużo terenu i jeszcze więcej błota;) Oby częściej takie tripy!
Kilka fotek można podejrzeć na stravie.
Nareszcie 1000 przekroczony w tym roku!

Z małym brzdącem

Sobota, 28 kwietnia 2018 · dodano: 28.04.2018 | Komentarze 0

Chwila odpoczynku po wcześniejszej jeździe. Zamontowałem fotelik i tym razem jazda z Młodym:)
Pojechaliśmy sobie w stronę Niechobrza, gdzie złapał mnie głód, więc przymusowa przerwa w sklepie, bo nie dało rady jechać.
Szymek przy okazji spałaszował ciastko i przywitał się z całą żulernią pod sklepem;) Następnie bocznymi drogami podjechaliśmy pod krzyż w Niechobrzu- drugi raz dzisiaj zaliczona ta górka. Różnica tylko taka że z Młodym to dobre kilkanaście kilogramów więcej do targania pod górkę. Różnica mocno zauważalna;) Drogę którą jechaliśmy zabezpieczają taśmami, ponieważ jutro ma się tam odbyć Rajd Rzeszowiak. Po zaliczeniu górki został nam tylko zjazd przez Mogielnicę i jeden krótki, ale stromy podjazd do rodziców na działkę. Młody tam trochę poszalał i później już tylko jazda prosto do domu.

Krótko po lesie

Sobota, 28 kwietnia 2018 · dodano: 28.04.2018 | Komentarze 0

Nie było za dużo czas na samotną jazdę, więc tylko krótka przejażdżka na góralu. Standardowe ścieżki, czyli niebieskim szlakiem pod krzyż w Niechobrzu, później gdzieś po lesie i ostatecznie zjazd do Lutoryża. Stwierdzam że im częściej jeżdżę po tym lesie tym mniej go znam;) Znowu się pogubiłem chcąc trafić na jedną ze ścieżek.

Z Będziemyśla

Piątek, 27 kwietnia 2018 · dodano: 27.04.2018 | Komentarze 0

Po pracy do Będziemyśla, bo geodeta dzisiaj działał na działce i trzeba było obejrzeć efekty. Teraz to dopiero się zacznie..
Rano zabrałem ze sobą rower. Żona wzięła auta na ja na dwóch kółkach wróciłem do domu. Tak żeby chociaż z godzinkę pokręcić, bo na tygodniu to posucha i nie ma czasu.
Zaliczyłem dawno nie odwiedzany podjazd w Będziemyślu, a później po hopkach w stronę Boguchwały. Ze dwa- trzy mocniejsze pociągnięcia, ale ogólnie noga dzisiaj nie podawała. Okropnie ciężko się jechało.

No i przebiłem w swojej jeździe 80 000 km. To już niemal tyle co dwa razy dookoła równika:)

Piękna wiosna!

Niedziela, 22 kwietnia 2018 · dodano: 23.04.2018 | Komentarze 0

Pogoda dopisuje, więc trzeba korzystać. Ogarnąłem się w miarę możliwości z rana i nawet pomyślałem że może pierwszy raz pojadę na zbiórkę. To znaczy chciałem ich złapać w Babicy, ale okazało się że jednak się spóźniłem;) Jeden z braci akurat był na zbiórce, ale pojechali w siną dal.. Z tego powodu musiałem już sobie sam wymyślić trasę na dzisiaj.
Na początek zaliczyłem podjazd w Połomii i zjazd do Strzyżowa. Później długa wspinaczka na dawno nie odwiedzaną przeze mnie Brzeżankę i zjazd przez Bonarówkę. Dobrze że mimo niedzieli niehandlowej znalazł się tutaj otwarty sklep to zakupiłem zapas picia i snicersów;) Dalej to dojazd do Lutczy i po głównej przez hopę w Jaworniku do Baryczki, gdzie uderzam na Zaklikówkę. Zjazd do Sołonki i jeszcze ostatnia górka do zaliczenia tj podjazd na Lubenię pod Splendor.
Bardzo przyjemnie się dzisiaj jeździło. Pogoda wręcz idealna i do tego trochę górek udało się porobić, bo dawno już 1000 w pionie nie przekraczałem.

Rodzinnie nad zalew

Sobota, 21 kwietnia 2018 · dodano: 21.04.2018 | Komentarze 0

Lajtowa przejażdżka razem z małżonką i z Szymkiem.
Młody nareszcie doczekał się fotelika rowerowego i trzeba było go wypróbować. Najpierw zamontowałem go do Cuba, ale był za nisko umieszczony (niska rama) i zahaczałem o niego piętami, a na dodatek chcą poprawić opadające siodełko wyszło na jaw że obrobił się gwint w zacisku:/ To już było pewne, że trzeba fotelik przemontować do szosy. W szosie z racji wyższej ramy wszystko siadło idealnie i można było jechać.
Chciałem też od razu podjechać do rowerowego na Podwisłoczu po nowy zacisk, ale się okazało na miejscu że już go nie ma;)
Lajtowa przejażdżka nad zalew. Młodemu chyba się spodobało, bo nawet nie narzekał. Tylko od czasu do czasu wołał za mamą;) Nawet kasku z głowy nie ściągał, chociaż w domu wytrzymywał w nim max 5 sek;)
Zrobiliśmy sobie przerwę na gofry nad zalewem, a Młody miał przerwę na zwiedzanie całego trawnika w okolicy kilkudziesięciu metrów naokoło;)
To na pewno nie była jego ostatnia przejażdżka:)

Ale pizgało wiatrem..

Czwartek, 19 kwietnia 2018 · dodano: 19.04.2018 | Komentarze 0

Musiałem skoczyć do geodety, więc wybrałem rower.
Trasa w obie strony niemal identyczna z jedną istotną różnicą- wiatr.
Najpierw mega wiatrzysko prosto w twarz. Chwilami na prawdę ciężko się jechało. Powrót niby z wiatrem i leciało się łatwiej, ale oczywiście wiatr zdążył już osłabnąć. Nie pomagał już w takim stopniu, jak wcześniej przeszkadzał.
Trasa dość płaska, tylko 2 razy Słotwinkę zaliczyłem po drodze.

Kategoria 50-100km, Szosa, Tu i tam

Pogoda idealna

Niedziela, 15 kwietnia 2018 · dodano: 15.04.2018 | Komentarze 0

Pracowity tydzień i weekend. Wczoraj już brakło czasu na rower, zresztą i tak byłem już padnięty jak wróciłem do domu. Dzisiaj na 14 na chrzciny, więc chociaż z rana udało się wygospodarować trochę czasu.
Wyjeżdżam gdzieś po 10 i chociaż termometr pokazywał 17 stopni to w słońcu było już zdecydowanie cieplej. Bardzo przyjemna pogoda do jazdy. Na początek przez mostek i atakuję Przylasek. Czuć jeszcze zmęczenie po wczorajszym aktywnym dniu, ale jakoś idzie. Następnie Lecka i zjazd w stronę Błażowej. Po drodze odbijam na Kąkolówkę i koło kościoła zrywam łańcuch:/ Na szczęście skuwacz był pod ręką, więc dość szybko uporałem się z problemem. Tylko całe ręce usyfione w smarze. Swoją drogą szosie też należy się już porządny przegląd. Powoli gramolę się przez las na szczyt dojeżdżając do głównej drogi na Domaradz. Krótki zjazd i znowu pod górkę. Później długi zjazd przez Gwoźnicę do Niebylca. Czasu już mnie zaczyna gonić, więc cisnę prosto do domu po głównej drodze. Miałem jechać jeszcze na podjazd w Baryczce, ale brak czasu zweryfikował te plany.

Kategoria 50-100km, Szosa, Tu i tam

Leśnego błota smak

Środa, 11 kwietnia 2018 · dodano: 11.04.2018 | Komentarze 0

Za dużo czasu nie miałem, ale udało się skoczyć na chwilę po pracy do lasu w Lutoryżu. Objechałem kilka ścieżek, parę razy zaskoczyło mnie błoto i trzeba było się ratować przed katapultą, ale obeszło się bez ofiar. Tylko zebrałem na siebie większe ilości błota z pod kół.
Jeden zjazd z buta. Po długiej przerwie od jazdy na góralu trochę straciłem na pewności na takich stromiznach, chociaż trzeba przyznać że ta ścianka jak na warunki okolic Rzeszowa to jest nie byle co..
Powrót standardową droga przez pola do Racławówki i później wzdłuż rzeczki do Boguchwały.

Kategoria Tu i tam, 0-50km

• Kalorie 1925kcal

Leśne plątanie

Niedziela, 8 kwietnia 2018 · dodano: 08.04.2018 | Komentarze 0

Nareszcie mogłem wykorzystań pogodą w sposób rowerowy. Dzisiaj padło w końcu na Cuba i chciałem poobjeżdżać trochę starych dróg i ścieżek. Na początek wzdłuż rzeczki i już w Boguchwale wbijam się w pola. Tak dojeżdżam do Racławówki i przebijam się na niebieski szlak gminy Boguchwała. Polami i bocznymi asfaltami mijam Nosówkę i Zgłobień wyjeżdżając w Woli Zgłobieńskiej. Po drodze co raz więcej szutrów zmienia się w drogi utwardzone masą bitumiczną. Wbijam się dalej w pola i początkowo asfaltową drogą, a później po mokrym błocie uderzam do lasu. Chciałem znaleźć taką jedną fajną ścieżkę na której już ładnych parę lat nie byłem, ale nie znalazłem;) Wbijam więc na jakąś inną leśną drogą i ostatecznie ląduję nad rzeczką o której myślałem tyle, że zamiast przyjemnej dróżki kończę na jeździe na ukos przez las i kawałkami z buta;) Później jeżdżąc trochę góra-dół wjeżdżam w końcu na Pyrówki. Przez Wielki Las przebijam się główną szutrową drogą i wbijam na leśne ścieżki. Znowu pomyliłem wjazdy co kończy się zasuwanie z buta pod górę. Wracam do punktu wyjścia;) Tym razem skręcam w inną dróżkę i po fajnym zjeździe dymam z powrotem pod górę. Siły już co raz mnie, bo na całą trasę miałem jeden bidon picia, które się skończyło gdzie po 1,5 h jazdy. Pod koniec myślałem że już padnę tak mnie suszyło;) Z Grochowicznej zjeżdżam do głównej drogi w Lutoryżu i już miałem jechać do domu, ale wyjątkowo dzisiaj miałem jeszcze trochę czasu. Niecodzienna sytuacja!;) Uderzam jeszcze na Mogielnicę i skręcam w losowo wybraną drogę w pola, żeby wyszukać coś nowego. Początek jeszcze w miarę, ale zjazd niczym po jakimś buraczysku z z błotem po którym płynie woda.. Cel osiągnąłem, bo udało się przejechać do Niechobrza, ale raczej nie będę tego więcej powtarzał tą drogą. Końcówka już słaba, bo mega chciało mi się pić. No niestety niedziela niehandlowa;)
Dzisiejszej jeżdżenia po krzaczorach przypomniało mi jak to jest w czasie jazdy zahaczyć o jakieś gałęzie z kolcami;) Dawno już tego nie doświadczałem, a dzisiaj tak ładnie poszło że wyglądam jakbym się ciął żyletką. Krew dość mocna się lała- nie sądziłem że od byle kolców można takie głębokie cięcie zrobić;)