Maj, 2019

Lekko po pracy

Piątek, 31 maja 2019 · dodano: 01.06.2019 | Komentarze 0

Lekka trasa po pracy, bo prawie dwa tygodnie było bez jazdy. Nogi trochę drewniane, ale jakoś przejechałem. Przynajmniej coś tam rozkręciłem nogi to może jutro będzie trochę lepiej, choć siły brak..

Deszczowy armagedon

Niedziela, 19 maja 2019 · dodano: 20.05.2019 | Komentarze 0

Biorąc pod uwagę prognozy pogody to wyjechałem sobie trochę za późno, ale jak ruszałem to pogoda była całkiem fajna.
Po wczorajszych górkach dzisiaj noga pracowała zadziwiająco dobrze, zdecydowanie lepiej niż dzień wcześniej. Podjazd pod krzyż w Niechobrzu poszedł zadziwiająco sprawnie. Później podjazd w Nowej Wsi i malowniczą drogą wzdłuż lasu przez szczyt. Tam spotyka mnie pierwszy niemrawy deszczyk, ale przechodzi. Planowałem jechać gdzieś na Strzyżów, ale widok ze szczytu zweryfikował moje plany. Na horyzoncie w tamtych okolicach zobaczyłem przynajmniej 3 chmury burzowe z których padał deszcz. Postanowiłem powolny odwrót w zorganizowanym pośpiechu, ale najpierw chciałem zjechać nową drogą do Pstrągowej. Jednak jak się okazało ta nowa droga to cała sieć nowych dróg i to całkiem fajnych więc zapędziłem się trochę dalej niż myślałem. W tym czasie druga chmura mnie dopada z której pada już trochę bardziej. Nawet na zjeździe zakładam wiatrówkę. Na dole już wszędzie mokro, więc minąłem się z największą ulewą, ale woda z asfaltu raz dwa znajduje się w moich butach. Jadę na Czudec przed którym dopada mnie ulewa. Nie było już sensu się zatrzymywać, bo i tak już byłem cały mokry, a przynajmniej byłem rozgrzany i nogi dobrze się kręciły. Tylko ludzie dziwnie na mnie patrzyli;) W Czudcu już sporo wody wszędzie, bo mocno leje. Chwilami ledwie coś widać na oczy. Za Czudcem trochę się uspokaja, ale niemalże czarna chmura, którą widziałem przed sobą dopiero zwiastowała porządny kłopot.
Jakieś 7 km przed domem zaczyna się prawdziwa zabawa. Zaczynają się pioruny wskazujące mi drogę i oberwanie chmury. Wiatr zaczyna szaleć i zacinać mi w twarz. Jedzie się co raz ciężej, a przez zacinający deszcz ledwie co widzę. Przydałyby się wycieraczki na oczy;) Ze dwa - trzy razy zaczyna zacinać małym gradem. Uczucie jakby tysiąc igieł na raz wbijało się w ciało;) Drogami wszędzie płyną już prawdziwe potoki. Już w Boguchwale na deser dostaję jeszcze strzała wodą z mega kałuży przez którą przejechał autobus. Teraz już wiem jak to jest, gdy przykryje cie fala w morzu;) można to porównać też do uczucia gdy się wskakuje na głęboką wodę;)
Porządnie mnie zlało, ale w sumie to fajnie się jechało. Byłem dobrze rozgrzany, więc dało się przeżyć, chociaż z początkowych 23 stopni na wyjeździe z domu zrobiło się 10 na powrocie.
Muszę przyznać że to była najgorsza ulewa z jaką miałem okazję spotkać się podczas jazdy na rowerze;)

Pogoda dopisała

Sobota, 18 maja 2019 · dodano: 20.05.2019 | Komentarze 0

Rzecz niespotykana - miałem jednocześnie trochę czasu na rower i ładną pogodę:) Pierwszy raz w tym roku było mi dane pojeździć przy ładnym słoneczku w temperaturze ponad 20 stopni. Aż gorąco mi się wydawało.
Tydzień bez roweru, więc noga nie rozkręcona. Zresztą jakoś tak na chilloucie podszedłem dzisiaj do jazdy. Bez pośpiechu. Za to zaliczyłem sporo górek z fajnymi widokami. Słońce w końcu mnie przyjarało i uwidoczniło kolarską opaleniznę.

Po górkach

Niedziela, 12 maja 2019 · dodano: 13.05.2019 | Komentarze 0

Dzisiaj poszedłem dopiero po południu objedzony po wizycie na komunii. Na początek całkiem przyjemne ciepło, ale z każdą minutą robiło się co raz chłodniej. Zacząłem przy 19 stopniach, a skończyłem przy 10. Dobrze że miałem rękawki ze sobą, bo już "lekko" chłodno się robiło.
Kilka górek weszło, chociaż poczułem po nich nogi. No ale za dużo rowerowej absencji było w ostatnim czasie żeby nogi gładko szły pod górę.

Rozruszanie nogi

Sobota, 11 maja 2019 · dodano: 13.05.2019 | Komentarze 0

Ot tak żeby cokolwiek pokręcić, bo nawet jako takiej formy nie ma kiedy zbudować.
Lajtowa trasa przez Straszydle i Leckę od Błażowej. Na powrocie uderzam jeszcze pod klasztor w Borku bo przypomniało mi się że tam nową drogę wyasfaltowali. Kawałek dalej dochodzi mnie jeden kolarz i we dwóch jedziemy na Przylasek. Rozdzielamy się w Budziwoju. Przydała mi się taka motywacja, bo samemu wlekłem się jak stary dziadek.
W końcu można było złapać trochę kolarskiej opalenizny:)

Deszcz...

Piątek, 3 maja 2019 · dodano: 03.05.2019 | Komentarze 0

Na dzisiaj były znacznie lepsze plany rowerowe, ale oczywiście wszystko storpedowała pogoda. Ostatecznie miałem pojeździć po okolicy, ale i to się nie za bardzo udało. Parę minut po wyjechaniu zaczęło padać. Chwilę później już miałem przemoczone buty i przyjemność z jazdy trochę spadła. Co prawda ubrany było odpowiednio na takie warunki i ogólnie było mi ciepło, ale zimna woda w butach ostudziła mój zapał. Przejechałem tylko po nowym moście w Zarzeczu i wróciłem przez kładkę do domu. Nici z jazdy dzisiaj.
Chociaż nareszcie dobiłem do 1000 km w tym roku.. straszna bieda z jazdą i zapewne cały rok będzie tak wyglądał.

Kategoria 0-50km

Budowa

Czwartek, 2 maja 2019 · dodano: 03.05.2019 | Komentarze 0

Powtórka z rozrywki tylko tym razem nie było czasu, ani siły na urozmaicenia. Przynajmniej było delikatnie cieplej niż wczoraj.

Kategoria 0-50km, Szosa, Tu i tam

Święto pracy

Środa, 1 maja 2019 · dodano: 03.05.2019 | Komentarze 0

Święto pracy uczciłem pracą na budowie;) Jazda tylko na działkę i z powrotem z mały urozmaiceniem na powrocie. Skoczyłem sobie przez górkę do Nockowej. Będzie kiedyś co jeździć- na początek nachylenie rośnie do 13-14 %, później spada do 8, żeby na koniec znowu wzrosnąć do 13%. Wystarczyło przejechać 3km a już miałem 100 w pionie;)