Wrzesień, 2011

10 000 km !!

Piątek, 30 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 3

Kolejny raz udało się przekroczyć tą magiczną liczbę kilometrów w ciągu roku:) i to w 9 miesięcy. Zobaczymy ile jeszcze uda się w tym roku do tego dołożyć.
A co do dzisiaj to najpierw z Mateuszem kawałek w jego drodze do pracy, później samemu kółeczko przez miasto. Następnie z domu na akademiki na polibudzie i stamtąd na masę krytyczną. Z masy do domu i znowu na akademiki;) Ogólnie wszystko to miasto. A jutro "mały" wypad na ognisko:P

Leśne szwendanie

Czwartek, 29 września 2011 · dodano: 29.09.2011 | Komentarze 0

Pierwszy raz od bardzo dawna wybrałem się na tereny położone na północ od Rzeszowa. Nie cieszą się one u mnie taką popularnością z racji, że jest tam wszędzie płasko. Za to plusem jest mnóstwo lasów i pól po których można dość długo błądzić.
Najpierw dojazd do Bratkowic i tam uderzam w las. Droga przez las jednak została przejęta przez ciężarówki dowożące materiał na budowę autostrady, więc uciekam bardziej w głąb lasu. Ogólnie wszędzie pojawiły się leśne autostrady- szutrowe drogi płaski niczym asfalt. Przynajmniej można było tam utrzymywać nie najgorszą prędkość. Przejechałem las na drugą stronę, po czym.. wjechałem w niego znowu;) Znowu wyjechałem z innej strony. Przejechałem kawałek drogą i znowu uderzyłem w las. By nie nadziać się po raz kolejny na ciężarówki znowu uciekam gdzieś w głąb co kończy się ślepym zaułkiem i przedzieraniem się przez jakieś pola, oraz wyciąganiem co kawałek trawy z przerzutki i kasety;) Wtedy zaczęło się już mocno ściemniać, więc obrałem kierunek na dom. Powrót już praktycznie po zmroku przy niezbyt wysokiej temperaturze jak na jazdę w krótkim rękawku;)

Na spokojnie

Środa, 28 września 2011 · dodano: 28.09.2011 | Komentarze 0

Nie chciało mi się jechać samemu, więc skontaktowałem się z Przemkiem i razem ruszyliśmy na spokojną traskę w okolicach Rzeszowa.
Na początek zalew i do Boguchwały na mostek linowy. Później przez Budziwój do Tyczyna i podjazd na Łany. Na koniec jeszcze zjazd przez las na Słocinie i przez miasto do domu.
Widoczność była dzisiaj całkiem niezła. Z Matysówki było widać jeśli dobrze kojarzę jakieś czubki Gór Słonnych.

Magister i 1000 we wrześniu

Wtorek, 27 września 2011 · dodano: 28.09.2011 | Komentarze 1

Najpierw poranna pobudka i na uczelnię, ale nie rowerem, bo trzeba było w garniaku. Obrona magistra raz dwa i przez większość dnia jestem wolny.
Postanowiłem trochę pokręcić po paru dniach bez jazdy.
Najpierw musiałem pojechać umyć rower, ponieważ cały był pokryty pokaźną ilością błota po ostatniej jeździe po pogórzu. Następnie najpierw pojechałem sobie przez pola na Kielanówkę, i gdzieś przez Zgłobień i Wolę Zgłobieńską szukając nowy dróg terenowych, a w międzyczasie bawiąc się trochę aparatem. Ostatecznie wyjechałem koło krzyża w Niechobrzu i przez las zjechałem do Lutoryża w odwiedziny do dziadków. Powrót już standardowo wzdłuż Wisłoka.
I tym sposobem stuknął 1000 we wrześniu.

Parę fotek:

Kategoria 50-100km, Fotki, Tu i tam

Pogórza Dynowskiego zwiedzanie

Czwartek, 22 września 2011 · dodano: 22.09.2011 | Komentarze 4

Wczoraj mi się zachciało zrobić porządną trasę. Początkowo myślałem o Cergowej, ale niestety krótszy dzień i kiepska pogoda z rana szybko zweryfikowały te plany. Mimo to udało się zrobić niezłą trasę po Pogórzu Dynowskim poznając przy okazji trochę nowych dróg i ciekawych miejsc:)

Na trasę ruszyłem kilkanaście minut przed 7. Temperatura raczej nie rozpieszczał z racji, że było koło 10 stopni. Jednak nie to było przekleństwem, lecz wszędobylska mgła, która ani myślała zniknąć. Co prawda ciekawie wszystko wyglądało spowite w białym mleku, ale było tak wilgotno, że byłem mokry jakbym jechał cały czas w deszczu:/ I tak przez ponad 3 godziny! Dopiero jak przeszła mgła gdzieś po 10 zaczęło mi się lepiej jechać i organizm w końcu zaczynał się rozgrzewać.

Chciałem trochę pojeździć w terenie dlatego na początek poszła Grochowiczna i zjazd do Czudca czarnym szlakiem, czyli rzeszowska klasyka:) Niestety to co tam zobaczyłem zapowiada jakby chcieli kłaść asfalt w okolicach Grochowicznej- mam nadzieję, że tylko utwardzają drogę:( Od tej wilgocie wszędzie było dość mokro i błotniście. Tak więc tuż po zjeździe byłem już nieźle wybrudzony, a to dopiero początek. Następnie podjazd koło ośrodka Kaczarnica i przejazd szczytem na Żarnową. Cały czas widoczność nie przekraczała 50-70 m. Przed zjazdem do Żyznowa w końcu zaczyna się przejaśniać. Na dole szybko oglądam pałac i kieruję się w stronę Bonarówki. Tam cykam fotki drewnianemu kościołowi i uciekam w las, którym przejeżdżam do Węglówki. Odwiedzam tamtejszą cerkiew i dąb "Poganin"- najstarszy dąb na Podkarpaciu- 650-letni.
Kawałek dalej śmieszna przygoda;) słyszę z krzaków jak jakiś gość coś krzyczy, aż tu nagle z tychże krzaków wybiega na mnie krowa:P Zatrzymała się, popatrzyła, ja się usunąłem na bok, a ona pobiegła dalej. No a zaraz wybiega gość i biegiem za nią;)
Następnie wspinaczka na Prządki i zjazd do Korczyny. W końcu pojawiają się pierwsze promienie słońca!
W Krośnie robię sobie przerwę na rynku i oglądając mapę próbuję wymyślić jakiś dalszy przebieg trasy. Stamtąd udaję się do Haczowa w którym znajduje się zabytkowy drewniany kościół wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a którego jeszcze do tej pory nie miałem okazji zobaczyć. Udaje się, że jest otwarty, więc oglądam go również od środka.
Główną drogą w stronę skałek w Woli Komborskiej, ale nie chce mi się och szukać;) Odbijam tam jedynie z głównej drogi by poznać nowe terytoria:) Ostatecznie udaje się wjechać na szczyt Połon na którym znajduje się figura św. Piotra- bardzo ciekawe i poniekąd ukryte miejsce. Takie jak lubię:)
Zjechałem w Woli Jasienickiej i chciałem przebić się prze górki do Lutczy. Jednak gubię się w leśnych drogach i ostatecznie zaliczając jeden większy podjazd przez las i bardzo fajny zjazd ląduję z powrotem w tejże Woli;) Teraz już nie kombinując jadę do głównej drogi i tamtędy, aż do Domaradza. Odbijam w przejazd do Konieczkowej, którym jakoś nie zdarzyło mi się do tej pory jechać. Kilkudziesięciometrowa góreczka po drodze wchodzi dość gładko. Chwilę wcześniej jednak kończy mi się woda, nie mówiąc o zapasach jedzenia, które skończyły się dużo wcześniej;) Jednak decyduję się jechać dalej po górkach i zaczynam podjazd pod Bliziankę. Mniej więcej w połowie zauważam sklep z którego muszę skorzystać, żeby mi prądu nie odcięło przed domem;) Akurat jakaś babcia robiła zakupy z czym zeszło jej dobre 10 minut, więc miałem przymusową dłuższą przerwę. Dalej to już standardy, czyli zjazd do Straszydla i podjazd w stronę Przylasku, gdzie od niedawna leży nowy asfalt- a taka fajna szutrówka była:/ i jeszcze zjazd terenem i przez Budziwój do domu.

Sporo górek dzisiaj było, to i przewyższenia niezłe wyszły:)

Zdjęcia:

Gdzieś wśród górek.. © azbest87

I park krajobrazowy zostaje za mną © azbest87

Prawie jak w Rumunii;) © azbest87

Od dziś nowa kategoria- przewyższenia >1000m :)

Ścieżki

Środa, 21 września 2011 · dodano: 21.09.2011 | Komentarze 0

Standardowe trasy po Rzeszowie, bo nie chciało mi się siedzieć przed komputerem;) Jechało się bardzo przyjemnie:)

• Sprzęt Ostre koło

Miasto

Środa, 21 września 2011 · dodano: 21.09.2011 | Komentarze 0

Biblioteka, sklep i takie tam, a Tony Martin mistrzem świata w jeździe na czas.

Okoliczne ścianki i przejechana kura:P

Poniedziałek, 19 września 2011 · dodano: 19.09.2011 | Komentarze 4

Ustawka z Funflem na zaliczenie kilku górek w okolicy. Większość po asfalcie, ale troszkę terenu też się pojawiło:) Na asfalcie miałem trochę trudniej, bo jechałem na swoich terenowych oponach, a Funfell na slickach, a dawałem radę:D
Na początek spóźnienie, bo zaczytałem się w relacje z wyścigów na stronie laryzebatka.com -taki nasz rzeszowski koks, który fajnie opisuje przejechane maratony:)
Tak więc żeby nie spóźnić się zbyt dużo to nie zjadam obiadu i pędzę przez miasto na Kwiatkowskiego. Oczywiście wzdłuż całej obwodnicy na każdym skrzyżowaniu czerwone światło:/ ale tak średnia przez miasto ponad 29 co jak na mnie jest niezłym wynikiem. No i tylko 10 minut spóźnienia;)
I tak najpierw pocisnęliśmy w stronę Babicy po płaski, ale pod okropnie denerwujący wmordewind:/ Pierwsza ścianka- podjazd w Babicy. Na pewno są na tym podjeździe krótsze odcinki po 20%. Można go poczuć. Dzisiaj poszedł na początek więc całkiem nie najgorzej chociaż na górze i tak mnie nieźle zalało w czym swój udział miała również temperatura dnia dzisiejszego. Chcieliśmy się skierować na zjazd w Sołonce, ale przypadkiem minąłem na szutrze odpowiednią drogę i wyjechaliśmy z innej strony w Sołonce. Na szczęście zbyt dużo nie zjechaliśmy, więc się wróciliśmy już na odpowiednią drogę i dotarliśmy na odpowiedni zjazd. To jest na kolejną ścianę, ale tym razem w dół. Jak zwykle jazda w dół mega szybka i v-max to ponad 86. Dalej szybko przebijamy się przez Straszydle do Lubeni i podjazd koło kościoła. Nachylenie z tego co pamiętam 10%, czy 11%. Wchodzi w miarę ok;) Przejazd szczytem i wypadamy na Przylasku. Kolejny szybki zjazd i mocne tempo do Tyczyna. W międzyczasie przy prędkości ~40 mijam kurę chodzącą po ulicy, która w chwili mijania ruszam prosto na mnie i wskakuje pod koła;) Jeśli się nie mylę to przejechałem po jej skrzydle. W Tyczynie zaliczamy kolejny już dzisiaj sztywny podjazd w stronę Łanów. Jak zwykle można się tutaj nieźle zasapać:P Zjazd do Matysówki podjazdem ze Skandii i tak samo podjazd koło cmentarza. Na górze zaliczam sklep, bo woda w bidonie skończyła się już chwilę temu, a z racji, że pojechałem bez obiadu to powoli tempo zaczyna mi siadać. Zjazd w dół zaczynamy odcinkiem ze Skandii, ale gdzieś standardowo jak na las w Słocinie skręcamy w inną stronę i w sumie dość fajnym zjazdem żółtym szlakiem lądujemy w Malawie. Teraz jeszcze trochę ciśnięcia po asfalcie i jesteśmy w Rzeszowie, gdzie się rozjeżdżamy. Przez miasto już na spokojnie w ramach rozjazdu.

Znowu bez zdjęć:/ trzeba się poprawić w tym zakresie.

• Sprzęt Ostre koło

Na Lisią Górę

Sobota, 17 września 2011 · dodano: 19.09.2011 | Komentarze 0

Na ostrzaku, na grilla, na Lisią Górę. Powrót gdzieś tam w nocy, ale już z buta;)

BS-owy wypad i nowy rekord prędkości

Sobota, 17 września 2011 · dodano: 19.09.2011 | Komentarze 0

Wypad w gronie rowerzystów z BS. Zgłosił się Seba, Piotrek i Kuba. Zrobiliśmy kilka góreczek w okolicach z czego głównym celem było wjechanie na Żarnową.
Z racji że dzisiaj walczyłem poprzez rower z tzw. "spirytus delirium" potoczenie zwanym kacem. Przyjemność z jazdy była tym większa, że na rowerze czułem się wyjątkowo dobrze, tylko okropnie suszyło;P W każdym bądź razie jechało się bardzo dobrze i każda góreczka wchodziła bez problemu:) No i jeszcze zjazd z Sołonki udało się zaliczyć, która po raz kolejny udowodniła, że jest najszybszą górką w okolicy i kolejny raz bije na niej swój rekord prędkości powoli zbliżając się do magicznej bariery 90;)
Dzisiaj bez zdjęć. Można jakieś znaleźć u pozostałych współtowarzyszy jazdy.