Maj, 2018

Płasko bo przerzutka odmówiła posłuszeństwa

Czwartek, 31 maja 2018 · dodano: 31.05.2018 | Komentarze 0

Jazda dopiero kilkanaście minut przed 19, bo wcześniej trochę słońca smażyło. Ledwie ruszyłem i przy zmianie biegu na przedniej przerzutce słyszę trzask. Po sprawdzeniu okazuje się, że pękła prowadnica. Ładnie rozeszła się na dwie części i przerzutka całkowicie odmówiła posłuszeństwa. No ale przecież nie będę z tego powodu się wracał- jechać się da bez problemu. Ręcznie wrzuciłem łańcuch na blat i zmodyfikowałem sobie trasę tak żeby odpuścić większe podjazdy. Gorąco które było od rana już trochę odpuściło i jechało się dość przyjemnie. Nawet o dziwo noga dość dobrze podawała i tempo szybko rosło. Za Sędziszowem wypróbowałem nowy odcinek przez Dąbry. Bardzo fajny asfalcik środkiem lasu. Kolejny odcinek który częściej będę odwiedzał. Na podjeździe pod Słotwinkę przy redukcji łańcuch spadł na mniejszy blat, więc już tak się wyciągnąłem na górę, a później znowu ręczna zmiana na większy blat i ciśnięcie do domu.

Kategoria 50-100km, Szosa, Tu i tam

Strzyżów

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 27.05.2018 | Komentarze 0

Jazda przed siebie. Nie miałem konkretnego planu na jazdę, więc trasę wymyślałem na bieżąco. Najpierw wyjechałem na główną drogę i tak dojechałem do Czudca. Po drodze wymyśliłem, że podjadę sobie drogą którą ostatnio pokazał mi brat. Bardzo fajny i malowniczy odcinek. Później wzdłuż lasu i zjazd do Zawadki, a następnie do Strzyżowa. Tam chwila przerwy na małe zakupy. Następnie podjazd na Podsośninę i szczytem, aż do zjazdu na Podzamcze i do Czudca. Na koniec podjazd w stronę Niechobrza i do domu.
Nogi dzisiaj trochę lepiej kręciły niż wczoraj. Do tego świetna pogoda i zjarane dłonie od słońca, bo jechałem bez rękawiczek. Przynajmniej kolarska opalenizna została tam wyrównana;)

Kategoria 50-100km, Szosa, Tu i tam

Deszczowa przeprawa

Sobota, 26 maja 2018 · dodano: 26.05.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj niestety sobota pracująca, więc zabrałem rower ze sobą. Zaraz po robocie podjechałem sobie autem do Korczyny, szybkie przebieranie i na rozgrzewkę od razu podjazd na Prządki, czyli ponad 200 m w pionie. Pierwsza część szła całkiem spoko, ale im wyżej tym nogi kręciły się co raz gorzej. Objechałem Prządki dookoła przez Czarnorzeki i pojechałem na jedną z moich ulubionych dróg w tych okolicach. Przejazd szczytem z widokami na Beskid Niski- zawsze lubiłem tędy kręcić. Niestety nogi w okropnym stanie. Przez ostatnie dwa tygodnie byłem tylko raz na rowerze w niedzielę, więc ciężko idzie. Do tego wyszła burza i dostałem mega wiatr prosto w twarz. Pojechałem przez Jabłonicę do Zmiennicy zaliczając po drodze podjazd przez Koźliniec. Tak ciężko się jechałem, że już myślałem o skróceniu trasy. Chwilę później druga burza wyszła z drugiej strony i już nie było gdzie uciec.
W deszcze kolejne pół godziny jazdy. Przemoczyło mnie doszczętnie, a w butach zrobiły się kałuże. Plus był taki, że wiatr ustał, a nogi mimo deszczu w końcu zaczęły się rozkręcać. Powrót w stronię Krosna poszedł całkiem fajnie i dobrym tempem. Szkoda tylko że wszędzie mokro i nawet jak przestało padać to mnie woda z asfaltu zalewała.
Przyjemna trasa mimo deszczu. Szkoda że nie ma czasu żeby częściej jeździć i później co pójdę na rower to na początku katorga dopóki się nie rozkręcę.

Z Młodym

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 20.05.2018 | Komentarze 0

W planie była jazda z rana, ale jakoś nie mogłem wstać i się zebrać. Ostateczni ruszam koło 9:30 i po paru minutach dzwoni brat. Szybko się dogadujemy i jadę po niego na Baranówkę. Po drodze zaliczam jeszcze podjazd na Kielanówkę, ale z racji że to był ciężki tydzień bez czasu na rower to nogi drewniane. Pod górkę ciężko się jedzie. Z Kubą wyjeżdżamy z Rzeszowa jak na Głogów i Młody narzuca swoje tempo. Takie tempo, że po jednej zmianie mam dość;) Nogi nie chcą się kręcić, a gość mi pod wiatr narzuca prawie 40 km/h. Za mocno jak dla mnie. Później trochę spokojnie i znowu mocniej wzdłuż lotniska. Przebijamy się przez Wisłok pieszą kładką i jedziemy na Rzeszów, bo mnie powoli czas zaczyna gonić. Przez Trzebownisko do miasta i później objazd bocznymi drogami przez Słocinę, Zalesie i Drabiniankę. Nogi powoli zaczynają się rozkręcać, ale trzeba już wracać.
Z racji ilości dużej ilości obowiązków i mnóstwa pracy, które w ostatnim czasie na mnie spadły wygląda na to, że pod kątem rowerowym to będzie raczej słaby rok. I nic nie zapowiada żeby miało się to zmienić. Zostaje praktycznie tylko weekendowe jeżdżenie i to nie zawsze..

Wzdłuż Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego

Niedziela, 13 maja 2018 · dodano: 15.05.2018 | Komentarze 0

W końcu udało się znaleźć czas na jakąś dłuższą trasę. Ostatnia setka padła sporo czasu temu- w lipcu zeszłego roku.
Padło na tereny za Strzyżowem. Chciałem objechać kilka bocznych dróg którymi do tej pory nie miałem okazji się bujać. Początek jazdy wyjątkowo dobry. Jak się okazało później to dlatego że miałem wiatr w plecy na początku;) Pierwsza górka już mnie stanowczo wyhamowała, chociaż na zjeździe do Strzyżowa nawet udało się trochę poszaleć. Ciężko tutaj wykręcić teraz lepszy czas, bo kondycja asfaltu znacznie podupadła i co kawałek można wpaść w niemałe dziury. Strzyżów objeżdżam bocznymi drogami i jadę nimi dalej wzdłuż Czarnorzecko-Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego. Pogada przyjemna, miłe słoneczko, ładne widoczki- jedzie się bardzo przyjemnie. W Wiśniowej przebijam się na drugą stronę Wisłoka i powoli wspinam się przez Pstrągówkę mając obok siebie charakterystyczny szczyt góry Chełm. Przed zjazdem przerwa na banana i kieruję się na Wielopole Skrzyńskie. Kawałek jadę główną w stronę Ropczyc i odbijam na Broniszów. W międzyczasie kończy mi się picie, więc rozglądam się za sklepem. Niestety niedziela niehandlowa i brak czynnego sklepu. Słońce dogrzewa, a na języku robi się sucho. Do tego zapowiada się cały powrót do Boguchwały pod wiatr. Przez brak wody powoli zaczyna mnie odcinać i jedzie się co raz gorzej. Zjeżdżam do Zagorzyc i jeszcze komórka mi się rozładowuje. Jeszcze zdążyłem się nakierować na odpowiednią drogę w stronę domu i zostaje bez nawigacji;) Dojazd do Bystrzycy idzie bardzo mozolnie, bo przez brak picia nogi już nie chcą kręcić, a tu najpierw podjazd 11%, a po nim 14%. Trochę się gubię w okolicach Będzienicy, ale trafiam ostatecznie na właściwą drogę. Zaczyna wychodzi burza i robi się chłodniej. Dzięki temu trochę odżywam i w końcu po prawie godzinie jazdy znajduję sklep w Woli Zgłobieńskiej. W środku ludzi od zatrzęsienia, ale po wystaniu swojego w kolejce udaje się uzupełnić trochę płynów. Samopoczucie trochę się poprawie i i już w trochę lepszym tempie śmigam do domu. Złapał mnie jeszcze lekki deszczyk, ale na szczęście udało się ominąć większe burze.

Dystans i czas przeliczone tak mniej więcej..

Z Będziemyśla ponownie

Sobota, 12 maja 2018 · dodano: 12.05.2018 | Komentarze 0

Skoro świt jazda na działkę, ale autem bo budowa wre;) Za to zabrałem rower ze sobą z myślą, że chociaż popołudniu wrócę sobie na spokojnie do Boguchwały na dwóch kółkach.
Trochę zmęczony ruszam koło 18 na rower. Nogi kręcą jakoś tak niemrawo, lekko brak sił. Pierwsza górka jakoś wchodzi, ale bez szału, druga dłuższa już nieco lepiej jednak dalej bez rewelacji. Na szczycie w Pstrągowej wbijam się na drogę wzdłuż lasu. Od zawsze lubiłem ten odcinek, a teraz z racji, że go wyasfaltowali będzie się tędy przyjemnie śmigać na szosie.
Na koniec jeszcze podjazd z Czudca w stronę Niechobrza i ciśnięcie do Boguchwały przez Mogielnicę.
Tempo lepsze niż odczucia z jazdy. Widocznie noga w nareszcie lekko weszła w sezon, bo udało się ostatnimi czasy trochę więcej pojeździć.

Kategoria 0-50km, Szosa, Tu i tam

Nowe ścieżki w Wielkim Lesie

Niedziela, 6 maja 2018 · dodano: 06.05.2018 | Komentarze 0

Jakiś taki bez mocy dzisiaj byłem. Miałem iść na rower rano, ale nie chciało mi się wstać. Ostatecznie wybrałem się dopiero przed 16.
Dzisiaj padło na jazdę w terenie. Miały być jakieś lajtowe szutry, a wyszło jak zawsze;)
Na początek na Niechobrz od Lutoryża i wjazd do Wielkiego Lasu Czudeckiego. Tam rzuciła mi się w oczy drogą którą jechałem ostatni raz chyba bardzo dawno temu. Miałem nią zjechać do Woli Zgłobieńskiej, ale zaraz na początku źle skręciłem i pojechałem prosto w las;) W sumie całkiem spoko odcinek. W końcu dojeżdżam do inne drogi szutrowej i skręcam w stronę szczytu. Zaraz jednak znowu rzuca mi się w oczy kolejna droga w prawo, więc skręcam. Trafiam na drogę którą z miesiąc temu podjeżdżałem i tędy zlatuję do asfaltu. Robię nawrotkę i jednak znowu uderzam początkowo po asfalcie, a później po szutrze na szczyt do lasu. Stwierdzam że czas powoli wracać do domu i obieram kierunek na wschód, ale znowu po chwili rzuca mi w oczy szlaban wskazujący kolejną drogę.
Nie pamiętam czy kiedykolwiek nią jechałem, więc ciekawość zwycięża i do przodu;) Naprawdę bardzo fajny odcinek w dół! Zjeżdżam do wąwozu między górkami i zaczynam szukanie drogi którą można się wydostać;) Co prawda jedną minąłem, ale nie chciało mi się do niej wracać. Drugi ślad prowadzi mnie do mega stromej ściany po której ktoś chyba jeździ, a tam ciężko było wyjść;) Ostatecznie jadąc niknącą ścieżką kończę jak zawsze, czyli z buta pod stromą górę pchając przed sobą rower. Na szczęście na górze szybko znajduję drogę, którą wcześniej minąłem i przyjemnym zjazdem przez pola docieram do kogoś na ogródek;) a zaraz później na asfalt. Muszę się tutaj jeszcze wybrać obadać inną drogę która na zjeździe odbijała w prawo.
Asfaltem ostatecznie wracam znowu do lasu i dobrze mi znanym zjazdem dojeżdżam pod Tabor. Jeszcze tylko miażdżąca nogi ściana po starym wyciągu (ponad 20%) i wbijam na asfalt koło krzyża. Na koniec tylko zjazd szutrami przez pola i wzdłuż rzeki do Boguchwały.
To była dobra jazda. Jak zaczynałem to byłem bez siły, ale na szczęście wróciły one trochę w czasie jazdy;)

Kategoria Tu i tam, 0-50km

Do Boguchwały

Sobota, 5 maja 2018 · dodano: 05.05.2018 | Komentarze 0

Powrót do Boguchwały najszybszą drogą. Krótka trasa i chciałem się wyrobić przed zmrokiem, więc trochę pocisnąłem. Szkoda tylko że już uspokoił się wiatr, bo wiałoby fajnie w plecy. Mimo to średnia zadowalająca, bo udało mi się na tej trasie zejść poniżej 40 minut.

Kategoria 0-50km, Szosa, Tu i tam

Do Będziemyśla

Sobota, 5 maja 2018 · dodano: 05.05.2018 | Komentarze 0

Na działeczkę żeby ogarnąć jeszcze parę rzeczy zanim ekipa wejdzie z robotą. Zgadałem się przy okazji z bratem, więc jedziemy we dwóch okrężną drogą. Na początek atakujemy Babią Górę z odcinkiem szutrowym przez las. Szybki zjazd i przez hopkę do Czudca. Później jedziemy w stronę Nowej Wsi. Mieliśmy podjeżdżać prosto drogą, ale brat pokazał mi fajny boczny asfalt. Całkiem fajna dróżka- na pewno dołączy do stałego kanonu lokalnych tras. Wyjeżdżamy niedaleko Pyrówek i jedziemy na zachód, bo też od brata dowiedziałem się że wyasfaltowali całą drogę wzdłuż lasu, która idzie szczytem. Trochę szkoda, bo świetnie się tutaj jeździło na góralu. Zjazd z Pstrągowej na północ. Trochę dzisiaj zawiewało z północy, więc nie jechało się jakoś super. Na koniec jeszcze uderzamy na podjazd z Nockowej w stronę Będziemyśla. Tylko szybki zjazd i jesteśmy praktycznie na miejscu. Ja zostaję, a brat jedzie do domu.

Poprzez wiatr do Łańcuta

Wtorek, 1 maja 2018 · dodano: 02.05.2018 | Komentarze 0

Poranna jazda, bo wystartowałem już kilkanaście minut po 8. Z rana bardzo przyjemna temperatura do jazdy chociaż nogi nie przyzwyczajone kręcić tak wcześnie;)
Wiatrzysko dawało dzisiaj nieźle popalić, a większość miałem z boku albo z przodu. W plecy wiało tylko od Zabratówki do Łańcuta.
Chwilami jak zawiało w twarz to musiałem korby tak przepychać jakbym pod nie byle jaką górkę jechał.