Sierpień, 2011

W końcu na swoich górkach

Środa, 31 sierpnia 2011 · dodano: 31.08.2011 | Komentarze 0

Dawno już nie jeździłem po swojej okolicy, a tym bardziej w terenie po moich górkach. Dzisiaj w końcu musiałem się przejechać tymi terenami:) Dalej jeszcze osłabiony po przerwie chorobowej, ale nie mogłem wysiedzieć w domu. Postanowiłem zrobić sobie parę góreczek. Miało być trochę krócej, ale zbyt przyjemnie się jechało:P
Początek to trasa Skandii, na Borówkach odbiłem w inną stronę i zjechałem do Kielnarowej. Miałem wracać do domu, ale ostatecznie uderzyłem jeszcze na podjazd w Borku i przejechałem górką na Przylasek. Zjazd do Budziwoja z małymi przeszkodami w rodzaju wysypanych górek z ziemi na drodze;) na koniec jeszcze rozlatująca się kładka, która już tak wygląda, że człowiek się zastanawia, czy to akurat pod nim się urwie;) Jeszcze skoczyłem na myjnię, bo rower nie były myty od dwóch miesięcy;) ale smoły z Ukrainy już nie da się chyba niczym usunąć;)

Jedlicze

Niedziela, 28 sierpnia 2011 · dodano: 28.08.2011 | Komentarze 2

XC w Jedliczu o Puchar Gminy;) Pierwszy start w życiu. Bardzo nie trafiony wybór formy wyścigu, bo ja do xc kompletnie się nie nadaję;) Ponadto po imprezie, dwóch godzinach snu i z dobierającą się do mnie chorobą. Nie było kompletnie mocy do jazdy co też skończyło się obstawianie tzw. ogona razem z Mateuszem, ale za to co się pośmialiśmy to nasze:P Teraz w końcu czas na odpoczynek i wyciągnięcie wniosków;) Organizm musi się w końcu zregenerować po wyprawach.
Za to gratulacje do mojego brata, który był pierwszy:) ale z kim ja się mam ścigać skoro on dopiero co był dziesiąty na Mistrzostwach Polski;)
W czasie powrotu skoczyliśmy jeszcze przejechać się po kamulcach i korzeniach na Prządkach i do domu. W aucie jakieś choróbsko już całkiem zaczęło mnie rozkładać i wróciłem lekko nieprzytomny;)

Takie tam nakręcone przez Mateusza podczas jazdy:)

Kategoria 0-50km, Tu i tam, Z kimś

Miasto wieczorową porą

Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 27.08.2011 | Komentarze 0

Wieczorne objeżdżanie rzeszowskich ścieżek rowerowych + chwila na grillu nad zalewem + odprowadzenie znajomej.

Sierpniowe Bieszczady- dzień 4- Manasterzec- Rzeszów

Środa, 24 sierpnia 2011 · dodano: 29.08.2011 | Komentarze 6

Ostatni dzień, czyli powrót do domu, co nie znaczy, że się obijaliśmy;)
Na początek postanowiliśmy się wydrapać na górkę zaproponowaną przez Bożenkę- na szybowisko w Bezmiechowej. Trzeba przyznać, że z obciążonym rowerem była to jedna z najcięższych szosowych górek na które miałem okazję się wspinać w naszych terenach. Na 3 km ponad 260 m przewyższenia, a do tego okropne gorąco co skończyło się tym, że rękawiczki wyciskałem z potu 4 razy na szczycie;P ale górka oczywiście skatowana bez odpoczynku chociaż prędkość spadała mi już 6 km/h:) Na górze (jakieś 620m) genialne widoki i jeszcze popatrzyliśmy jak startują paralotniarze po czym zjazd w dół gdzie czekała na nas Bożenka. Zjazd mega! Puszczam hamulce i na liczniku 64, hamuje bo ostry zakręt, znowu puszczam hample i 65. Znowu hamowanie. I teraz długa prosta, gdzie gładko dobijam do 80! Musiałem wcześniej hamować, żeby zatrzymać obciążony rower. Na dole po kawałku drogi musieliśmy się rozstać z Bożenką i już tyko z Piotrkiem pojechaliśmy w stronę Załuża po drodze oglądają ruiny zamku Sobień. Teraz czas na kolejny podjazd na ponad 600 m tylko, że jednymi z największych serpentyn w Polsce. Trochę ciągnie się ta górka, ale po serpentynach idzie szybciej niż w Bezmiechowej. Przerwa na punkcie widokowym i znowu szybki zjazd, gdzie po drodze wyprzedzam autobus:D Na zjeździe ciekawa rzecz. Otóż przy prędkości około 55 km/h coś wpadło mi do buta. Zdziwiłem się że kamień może wpaść przy tej prędkości. Na dole chciałem go wyciągnąć i okazało się, że w moim bucie siedzi konik polny:P
W Tyrawie Wołoskiej odbijamy na Mrzygłód i dojeżdżamy do Sanu. Doliną Sanu docieramy do Ulucza, gdzie oglądamy zabytkową cerkiew i jedziemy na nową kładkę nad Sanem. Tam przerwa na jedzenie i schłodzenie się w wodzie:) Stąd już sypiemy prosto na Rzeszów. Najpierw wzdłuż Sanu do Dynowa (po drodze jeszcze jedna kładka linowa), później serpentyny w Dylągówce, a na koniec narzucam mordercze tempo tak że do Rzeszowa praktycznie nie schodzimy poniżej 35 km/h.
To był bardzo udany wypad ze sporą ilością górek. Zawsze z miłą chęcią wracam w Bieszczady chociaż już parę razy objechałem niektóre z tych tras. No ale jeszcze też kilka zostało do zaliczenia:D

Zdjęcia:

Mostek linowy na Sanie © azbest87

Sierpniowe Bieszczady 2011- dzień 3- Wetlina- Manasterzec

Wtorek, 23 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 3

Dzisiaj w planach było przejechać przez najwyższe przełęcze asfaltowe w Bieszczadach co udało się bez problemu. Po tym odbiliśmy na drogę wzdłuż Sanu którą dotarliśmy, aż w okolice jeziora Solińskiego. Spora część tego odcinka prowadziła kamienistą drogą która asfalt widziała pewnie z 30 lat temu;) ale za to po drodze dużo wspaniałych widoków i miejsc. Nie będę się za dużo rozpisywał- odsyłam do zdjęć;) W Bukowcu zrobiliśmy sobie przerwę na chlapanie w wodzie i na koniec podjazdy koło Soliny i wzdłuż jeziora Myczkowieckiego do Leska i ostatecznie do Manasterca, gdzie mieliśmy nocleg u koleżanki. I tu podziękowania dla Bożenki za przyjęcie dwóch rowerzystów:) Nawet sporo przewyższeń wyszło:)

Fotorelacja:

Nad Solinką w Bukowcu © azbest87

Sierpniowe Bieszczady 2011- dzień 2- Terka - Wetlina

Poniedziałek, 22 sierpnia 2011 · dodano: 25.08.2011 | Komentarze 2

Plan na dziś był konkretny- dojechać nad jezioro Starina na Słowacji.
Zaczęliśmy od odbicia w bok by zobaczyć cerkiew w Łopience- trzeba było się tam dostać po kamulcach co na slickach jest już trochę trudniejsze. Następnie kierunek Cisna i ruszamy na podjazd pod przełęcz nad Roztokami (słowackie Ruskie Sedlo). Jest kawałeczek pod górkę, ale nawet wchodzi i w ten sposób jesteśmy na wysokości 801m. Teraz czeka nas odcinek słowacki, którzy zaczyna się od polnej drogi zmieniającej się w kamienistą serpentynę. Na slickach było sporo zabawy żeby tam zjechać, ale udało się ostatecznie bez problemu. Jazda wzdłuż jeziora to cały czas góra-dół, a podjazd w okolice zapory to 9%. Na miejscu okazuje się, że jako takiego dostępu do zbiornika nie ma ponieważ jest on źródłem wody pitnej. Na zaporę też nie da się wejść. Dlatego odwiedziliśmy tylko brzeg jeziora i punkt widokowy. Na Słowacji spotykamy kilku sakwiarzy i każdy z nich to.. Polak:P Razem z jednym z nich jedziemy niemal całą drogę powrotną do Cisnej (wracał akurat z wyprawy po Węgrzech). Okolice jeziora to najbardziej odludna część Słowacji o gęstości zaludnienia 9 osób na km2. Powrót trochę dłuższy niż zjazd nad jezioro ponieważ trzeba było się wspiąć z powrotem jakieś 500m z czego większość po tych nieszczęsnych kamieniach. Na koniec jeszcze nam została do zaliczenia przełęcz Przysłup i jesteśmy w Wetlinie, gdzie rozłożyliśmy się na polu namiotowym schroniska PTTK. Jeszcze nas burze straszyły przed spaniem, ale ostatecznie jakiegoś dużego deszczu nie było.

Zdjęcia:

Jazda przez wsie których nie ma © azbest87

Sierpniowe Bieszczady 2011- dzień 1- Rzeszów- Terka

Niedziela, 21 sierpnia 2011 · dodano: 25.08.2011 | Komentarze 2

Znajomy ze studiów zaproponował mi wyjazd w Bieszczady rowerami. Długo się nie zastanawiałem;) i ruszyliśmy razem pośmigać trochę po bieszczadzkich przełęczach i górkach.
Pierwszy dzień to w sumie dojazd w góry. Stąd też droga prowadziła głównym asfaltem w Bieszczady, a nocleg zaplanowany w Terce. Po drodze zahaczyliśmy jeszcze kościół w Domaradzu i Bliznem, rynek w Sanoku, oraz zalew Soliński w Polańczyku (gdzie spotkaliśmy się ze znajomą).
Pod koniec zaczęły się porządniejsze górki, ale i widoczki świetne. Przyjemnie było znowu się pobujać po "moich" Bieszczadach:)
Na deser czekało nas genialne nocne niebo z widokiem na drogę mleczną. Jeszcze nigdy nie widziałem tylu gwiazd co było widać w Terce:) Świetny widok!

I trochę fotek. Zbyt dużo nie robiłem ponieważ tą trasę to już znam na pamięć;)

Pod kościołem w Domaradzu © azbest87

Widok na Zalew Soliński © azbest87

W Polańczyku © azbest87

Bieszczady w Terce © azbest87

Do dziadków w ekspresowym tempie

Sobota, 20 sierpnia 2011 · dodano: 20.08.2011 | Komentarze 0

Najpierw na działkę i do babci pod wiatr więc trochę wolniej. Średnia tylko trochę ponad 27. Później do drugiej babci i powrót trochę naokoło, bo przez Siedliska i Budziwój, ale już bez wiatru, więc pocisnąłem mocniej i nadrobiłem trochę średnią. Co prawda spadła jeszcze na koniec przez miasto, ale i tak jest nieźle. Zwłaszcza że wiem że bez problemu mogę pojechać jeszcze szybciej:D Ciekawe jak się będzie cisnąć jak ściągną slicki? Przekonam się za tydzień, bo póki co jeszcze 4 dni w Bieszczadach:P Także reszta wpisów z wyprawy dopiero za kilka dni razem z tymi bieszczadzkimi.

Kamionka i takie tam

Czwartek, 18 sierpnia 2011 · dodano: 18.08.2011 | Komentarze 0

Najpierw do koleżanki do Kamionki, gdzie miałem okazję poznać również drugą koleżankę:) Później razem z dziewczynami do Będziemyśla, a na koniec znowu sam do Rzeszowa. Najpierw przez górkę (niezłe nachylenie) do Błędowej Zgłobieńskiej i przez Racławówkę nad zalew nad którym już ponad miesiąc mnie nie było.
Pierwszy odcinek 33km do Kamionki w czasie 1:07, więc średnia blisko 30:) Rower bez obciążenia idzie jak burza:)
Czas podany mniej więcej, a dystans z bikemap, bo dalej nie mam licznika.

Takie tam rozruszanie kości

Środa, 17 sierpnia 2011 · dodano: 17.08.2011 | Komentarze 0

Najpierw po mieście w celu załatwienia kilku spraw na komisariacie, w urzędzie miasta i w banku, a po południu do Ani po zdjęcia i powrót w nocy. Droga powrotna mega szybka- średnia gdzieś koło 30. Dystans tak na oko, bo licznik jeszcze nie naprawiony i jechałem bez niego.
Ponadto pierwszy raz od miesiąca jechałem rowerem, który nie waży 40 kg:P na początku aż nie mogłem go opanować, ale jak to teraz przyspiesza:P