Do Turcji- dzień 24- Zonguldak i koniec!

Poniedziałek, 8 sierpnia 2011 · dodano: 20.09.2011 | Komentarze 3

Śpimy do 9 z racji wczorajszej jazdy do późna. Zresztą do końca naszej podróży zostało już niewiele. Ruszamy po 11 i na dobry początek 1,5 km podjazdu z nachyleniem na oko ponad 15%. Na prawdę ciężko było się tam wgramolić z obciążonym rowerem. Na górze miałem średnią prędkość 6,5 km/h :P Po krótkim zjeździe zatrzymujemy się na śniadanie przy sklepie. Tam ludzie okazują nam drogę na Zonguldak zadzierając rękę wysoko do góry. Myślałem że chodzi tylko o to, że będzie pod górkę, ale oni pokazywali, że będzie tak stromo;) I było! Znowu 2 km podjazdu który był jeszcze trochę bardziej stromy niż poprzedni. Prędkość 6 km/h nie przekraczała. Sporo odcinków na pewno przekraczało 20%. Za to na górze genialne widoki na góry i morze jednocześnie. Mimo że jechało się ciągle góra- dół to przy takich widokach jechało się świetnie:) Pokonujemy spory zjazd i wymuszona przerwa. Marcina koło nie wytrzymuje- "fachowa" robota tureckiego specjalisty okazuje się partactwem i kilkanaście km przed końcem trzeba wymieniać szprychę i centrować koło. W końcu udaję się je doprowadzić do jako takiej używalności i kończymy zjazd w okolicach morze. Jeszcze kawałek jazdy wzdłuż niego i jest! Zonguldak zdobyty! Cel naszej podróży osiągnięty. Pamiątkowe zdjęcie pod tablicę z nazwą miasta i wjeżdżamy do niego.
Po wjechaniu do miasta zaczepiają nas Turcy i pytają o akcję. Kończy się to tak, że zapraszają nas na obiad do restauracji:D Poznajemy wielu ich znajomych i cały wieczór i część nocy spędzamy z nimi przed klubokawiarnią:) Dajemy jeszcze krótki wywiad do lokalnej gazety. Jemy z nimi kolację na zakończenie ramazanu i siedzimy do późna w nocy razem z innymi. Nocleg mamy ostatecznie w mieszkaniu u właścicielki restauracji w której siedzieliśmy. Widok z okna na całe miasto w nocy robi wrażenie:)
Tak kończy się nasza droga w tą stronę. Jeszcze tylko powrót, który wcale taki łatwy nie był i nie taki krótki i w czasie którego korzystaliśmy z niemal każdego możliwego sposobu transportowania:P Ale to się jeszcze tu pojawi;)

Zdjęcia:

Widoki w czasie podjazdu © azbest87

Widok z góry- w tle morze © azbest87

To zdjęcie i tak nie oddaje tego jakie w rzeczywistości były nachylenia na górkach © azbest87

Turecki krajobraz © azbest87

Jazda wśród skał © azbest87

Góry wychodzące prosto z morza © azbest87

Zonguldakowe górki © azbest87

I jeszcze kilka fotek z aparatu Marcina:
Zonguldak zdobyty! © azbest87

Turcy którzy nam zgotowali przywitanie i właścicielka restauratcji w której bawiliśmy do późna w nocy © azbest87