Do Turcji- dzień 22- Z wiatrem zmagania

Sobota, 6 sierpnia 2011 · dodano: 13.09.2011 | Komentarze 0

Z rana krótki spacer nad morzem, żeby cyknąć parę fotek ponieważ Marcin oczywiście jeszcze śpi;) W końcu ruszamy i od razu daje się nam we znaki mocny wiatr w twarz. Już 5 dzień z rzędu jedziemy pod wiatr i to bynajmniej nie jest byle jaki wiaterek- cały czas porządnie dmucha. Tak że chwilami ciężko utrzymywać prędkość ponad 20 km/h. W Izmicie szukamy miejsca do wymiany dolarów, ponieważ musiałem trochę pieniędzy pożyczyć od Marcina, żeby mi starczyło przynajmniej do czasu powrotu do Istambułu. Po drodze jeszcze w piekarni Marcin dostaje za darmo dwa bochenki chleba i dwie paczki ciastek:) W Sarakoy odbijamy w końcu z głównej drogi z którą już kilka dni się męczymy i jedziemy na północ w stronę Morza Czarnego. Zatrzymujemy się 20 km przed Karapasą i gość ze sklepu pokazuje nam lasek w którym możemy się rozbić, oraz otwartą łazienkę koło meczetu do ewentualnego mycia. Po zagadaniu dostajemy jednak możliwość rozbicia się koło meczetu:D a Panowie z knajpki, który była obok stawiają nam przekąskę i herbatę. Próbujemy trochę z nimi pogadać naszym kaleczącym tureckim prosto z kartek;P Później jeszcze gotujemy resztki makaronu i w miarę najedzenie kładziemy się spać.
W nocy znowu budzą nas znane już nam odgłosy bębnów związanych z jakimiś modlitwami muzułmanów.
Podczas jazdy z Izmitu do Sarakoy wzdłuż jeziora, które znajduje się praktycznie na wysokości poziomu morza towarzyszyły nam wspaniałe widoki. Tuż obok jeziora górki ponad 500-metrowe, natomiast w oddali zarysy gór, które już przekraczały swoją wysokością 1600 m. Kolejny dzień z genialnymi widokami:)