Do Turcji- dzień 4- Ukraińscy Polacy

Wtorek, 19 lipca 2011 · dodano: 18.08.2011 | Komentarze 1

Wyspani, po dobrym śniadanku ruszamy razem z księdzem w stronę wyjazdu z Kołomyi. Po drodze mamy jeszcze okazję zobaczyć stary polski cmentarz, gdzie można było znaleźć nagrobki nawet z przed 150 lat. Robimy sobie też przerwę w kawiarence internetowej i śmigamy dalej denerwującą drogą góra- dół. W końcu odbijamy na południe, jednak mylimy zjazd przez co nadrabiamy sporo kilometrów. W końcu przez płaskie tereny z ładnymi i zadbanymi domami docieramy do podnóży Karpat Ukraińskich. W końcu piękne widoki i porządny podjazd, a na szczycie.. płasko;) Kilometry w końcu jakoś sprawnie zaczynają lecieć i szukając miejsca na nocleg docieramy do Stróżyńca. Na miejscu o dziwo udaje się jeszcze znaleźć kościół katolicki i polskich księży. Między innymi kleryka z osiedla na którym mieszkam, oraz księdza z okolic Rzeszowa. Ponadto poznajemy kilku Polaków żyjących na Ukrainie z którymi spędzamy wieczór. Jeszcze krótki artykuł do tutejszej gazety, jedzenie, pranie i można iść wygodnie spać.

Zdjęcia:

Stary polski cmentarz w Kołomyi © azbest87

Cyrylica w dalszym ciągu jest dla mnie zagadką;) © azbest87

Linia telefoniczna:) © azbest87

Kolejan stara cerkiew- nie byłem w stanie popamiętać gdzie co jest;) © azbest87

Jedziemy sobie jedziemy.. © azbest87

Zaczynają się widoki na Karpaty © azbest87

W tej części Ukrainy prawie przy każdym domu była taka zdobiona studnia © azbest87