Góry podkarpacia- Dzień 2- Lesko - Ustrzyki Górne

Środa, 30 czerwca 2010 · dodano: 05.07.2010 | Komentarze 7

No to jedziemy dalej! Kierunek Ustrzyki Górne!:)
Pobudka w Lesku po pierwszej nocy pod namiotem. Obudziłem się o 7 strasznie zaspany, ale już nie bardzo mogłem zasnąć, poza tym to była dobra godzina żeby się zdążyć się na spokojnie zebrać. Jak tylko otwarłem wejście namiotu i zobaczyłem pięknie świecące słońce i góreczki od razu na mojej twarzy pojawił się "banan", który już nie schodził mi z twarzy:) a całe zaspanie przeszło niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki;)
Powolne zbieranie, jedzenie, mycie, składanie namiotu, pakowanie wszystkiego na rower i przed 9 wyruszam w dalszą drogą. Pogoda piękna, temperatura jeszcze nie daje popalić, a ja szybko się rozkręcam po wczorajszym dniu, a to dlatego że na początek trzeba się wspiąć pod górkę w Lesku;) Za Leskiem szybko skok w bok;P czyli skręcam do rezerwatu zaraz przy drodze o nazwie "Kamień Leski" Tam czeka na mnie fajna ściana skalna:) jednak już po kilkunastu minutach pedałuję dalej. Trzeba się uporać z drogą na Uherce Mineralne gdzie odbijam już spokojniejszą drogą wiodącą do Myczkowiec, gdzie po drodze mijam rezerwat "Bobry" w Uhercach Mineralnych. Następnie chwila na zaporze w Myczkowcach i jazda wzdłuż zalewu w stronę Soliny (tutaj następny rezerwat: Koziniec). Wspinaczka serpentynami i raz dwa jestem na zaporze w Solinie. Tutaj kolejna przerwa z widokiem na zalew Soliński i przez Łobozew wracam znowu na główną drogą wiodącą do Ustrzyk Dolnych. Ten odcinek raczej nudny, po ruchliwej drodze z przerwą na drugie śniadanie i uzupełnienie zapasów picia. Kolejna przerwa w Ustrzykach Dolnych, jednak ta miejscowość poza swoim ciekawym położeniem wśród górek raczej mnie nie zachwyca;) dlatego ruszam dalej i zaczynam powolną wspinaczkę w stronę gór, ponieważ dzisiaj start miałem na wysokości około 300m, a planowany nocleg ma być na około 650m;)
Powoli bez pośpiechu wspinam się szlakiem ikon przez kolejne miejscowości w stronę Lutowisk zatrzymują się po drodze przy niektórych ciekawych, zabytkowych kościołach i cerkwiach. Przed Lutowiskami po wjechaniu na górę (jakieś 750m) kończą się drzewa na szczycie, a mnie zaskakuje wspaniały widok na panoramę Bieszczad z najwyższymi szczytami przede mną niemalże jak na dłoni:D Koniecznie musiałem tu dłużej posiedzieć i popatrzeć:P dlatego przerwa na jedzonko:) W Smolniku postanawiam zmienić trochę początkowo zaplanowaną trasę i zamiast jechać dalej dużą obwodnicą bieszczadzką prosto na Ustrzyki odbijam jeszcze na Dwernik jadąc wzdłuż Sanu (po drodze rezerwat "Śnieżyca wiosenna" w Dwerniczku). Dalej droga ta wprowadza mnie bezpośrednio między połoniny- Caryńska i Wetlińską. Stąd już tylko wspinaczka przez Przełęcz Wyżniańską (853m) do Ustrzyk Górnych z pięknymi widokami na połoniny:D
Nocleg przy schroniksu PTTK "Kremenaros" z widokiem na Tarnicę i Szeroki Wierch:D

Lesko- Glinne- Uherce Mineralne- Myczkowce- Bóbrka- Solina- Łobozew Dolny- Ustianowa Dolna- Ustianowa Górna- Ustrzyki Dolne- Jasień- Jałowe- Hoszów- Zadwórze- Rabe- Żłobek- Czarna- Lutowiska- Smolnik- Dwerniczek- Dwernik- Nasiczne- Brzegi Górne- Ustrzyki Górne

I czas na zdjęcia:)

Czas na chwilę odpoczynku:) © azbest87

Zachód słońca w Ustrzykach Górnych © azbest87

Mapa poglądowa:

Dzień 1
Dzień 3
Dzień 4
Dzień 5

granicho-bez-4
| 19:12 sobota, 20 listopada 2010 | linkuj Byłem we wrześniu 2010, a wrócę w czerwcu 2011.
| 20:08 wtorek, 6 lipca 2010 | linkuj widoczek w Lutowiskach mnie rozwala..byłem tam ale nie pamiętam tam tak dobrych ..no przewyższenia jak na zawodach ;)
pawlin
| 18:39 wtorek, 6 lipca 2010 | linkuj widze turystyka w stylu astetycznym :) ale bardzo sympatyczna traska
| 19:02 poniedziałek, 5 lipca 2010 | linkuj Koło Połonin widoki świetne i podjazdy fajne:) warte do polecenia dla każdego.
Yacek ja widzę że ty w ogóle po jakiejś grubszej wyprawie jesteś:) tylko pozazdrościć, ale kiedyś może też się tak wybiorę:)
Kundello może jakoś się uda kiedyś dogadać:) ja pojechałem sam bo sam sobie ustawiłem wszystko pod siebie;P łącznie z terminami;)
| 15:57 poniedziałek, 5 lipca 2010 | linkuj Następnym razem musze sie wybrac z Tobą;)
Yacek
| 13:29 poniedziałek, 5 lipca 2010 | linkuj Mnie zdarzyło się ostatnio jechać koło Lutowisk i ten widok robi niesamowite wrażenie.
| 09:28 poniedziałek, 5 lipca 2010 | linkuj Między połoninami jechałem odwrotnie, czyli z Brzegów Górnych- trasa rewelacja. Całą tą trasę znam, bo ją przejechałem.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa siety