Alpy - dzień 3- Passo Gaiu, Falzarego i Valparola

Wtorek, 23 sierpnia 2016 · dodano: 02.09.2016 | Komentarze 0

Dnia trzeciego padło na słynne Passo Giau. Najpierw żeby się do niego dostać musimy podjechać trochę autem pokonując po drodze przełęcz Fedaia (ponad 2000 m wysokości) na której znajduje się jezioro zaporowe. Po drodze mamy też dobre widoki na lodowiec Marmolady jak również na sam szczyt. Auto zostawiamy w miejscowości Selva di Cadore niedaleko której zaczyna się podjazd na Giau.
Temperatura dzisiaj wyraźnie wyższa i zaczyna nas dopiekać. Pierwsze kilometry pod przełęcz mają słuszne nachylenie (raczej nie spada poniżej 10%) ze średnim nachyleniem całego 10-kilometrowego podjazdu na poziomie 10%. To w połączeniu z upałem i duchotą powoduje że gotuję się i jedzie mi się ciężko. Dopiero koło połowy podjazdu nogi puszczają i gdy droga zaczyna wychodzić z lasu to zaczyna mi się jechać co raz lepiej. Druga część podjazdu poszła całkiem przyjemnie:)
W końcu Passo Giau zaliczone (2236 m)! Jeśli chodzi o widoki to ta przełęcz była chyba najlepsza z wszystkich. Przez to sporo czasu spędzamy tam na zdjęciach. Teraz czekało nas 10 km krętych zjazdów i zaraz znowu pod górę w stronę Passo Falzarego. Pod tą przełęcz jedzie mi się bardzo dobrze. Na tyle dobrze że praktycznie nie zatrzymywałem się na robienie zdjęć, po drodze wyprzedzając kilku innych kolarzy. Dobre tempo powoduje że muszę trochę czekać na Piotrka na szczycie. Falzarego zdobyte (2105 m)!
Z racji że stąd nie było daleko na przełęcz Valparola to jeszcze tam podjeżdżamy na chwilę żeby wrócić z powrotem na Falzarego i zaliczyć 15 km zjazdów. Boczną drogą docieramy z powrotem do miejscowości skąd startowaliśmy po drodze odwiedzając jeszcze punkt widokowy.
To była kolejna dobra trasa! :)

Jezioro na przełęczy Fedaia (dojazd autem)
Jezioro na przełęczy Fedaia (dojazd autem) © azbest87

Widok z Selva di Cadore- mega malowniczy kościółek!
Widok z Selva di Cadore- mega malowniczy kościółek! © azbest87

Serpentyny pod Giau
Serpentyny pod Giau © azbest87

W drugiej połowie podjazdu zaczynają się co raz ciekawsze widoki
W drugiej połowie podjazdu zaczynają się co raz ciekawsze widoki © azbest87

Piotrek ciśnie na przełęcz © azbest87

Widoki z Passo Valparola
Widoki z Passo Valparola © azbest87

Falzarego i zjazd z niej widziane z góry
Falzarego i zjazd z niej widziane z góry © azbest87

Gdzieś po drodze na zjeździe
Gdzieś po drodze na zjeździe © azbest87

Z serii: Alpejskie obrazki
Z serii: Alpejskie obrazki © azbest87

Alpejska pocztówka
Alpejska pocztówka © azbest87

W dolinach szybko znikało słońce