Alpy- dzień 2- Passo Pordoi, Campolongo, Gardena i Sella

Poniedziałek, 22 sierpnia 2016 · dodano: 01.09.2016 | Komentarze 2

Budzimy się rano i pogoda całkowicie odmienna niż wczoraj- prawie bezchmurnie i z ładnym słoneczkiem. Tzn w miejscu gdzie mieliśmy namiot słońce zza góry wyszło dopiero po 9 ale zapowiadał się dobry dzień na jazdę. Zebraliśmy manatki i pojechaliśmy autem w stronę Dolomitów. W Canazei zostawiliśmy samochód i ruszyliśmy w trasę na sławną przełęcz Pordoi. Startujemy z około 1450 m i od razu serpentynami do góry. Pierwsze kilka kilometrów to dojazd na pętlę którą chcieliśmy pokonać wokół grupy Sella. Po około 6 km i wspinaczce na 1800 m docieramy do rozjazdu. Teraz kierunek na Pordoi! Powoli wspinamy się do góry. Po drodze pierwszy raz na rowerze mijam granicę 2000 m. Końcówka mocno serpentynowata (łącznie na przełęcz prowadzi 29 serpentyn) i Pordoi zdobyte- 2239 m i mój nowy rekord wysokości na rowerze! Podjazd na przełęcz dobrze przygotowanych również dla rowerzystów ponieważ po drodze co kilometr jest tabliczka ile zostało jeszcze do końca, jaka jak aktualna wysokość i jakie nachylenie ma kolejny kilometr. Poza tym numerowane serpentyny i podawana na nich wysokość dodatkowo pozwalają odliczać ile zostało do szczytu. Skalne ściany i widoki rozpościerające się z przełęczy robią wrażenie. Chwila odpoczynku i jedziemy bardzo krętym zjazdem do Arabby. Po drodze sporo napisów z Giro- wyścig ciągle żywy. Nawet zostały ślady dopingu dla Rafała Majki:) Kolejna przełęcz- Campolongo (1850 m) już sporo niższa, bo do pokonania tylko niecałe 300 m przewyższenia i widokowo mniej okazała. Konieczna jednak jako dojazd do następnej części trasy. Zresztą na zjeździe z niej już widoków nie zabrakło i w ten sposób dojeżdżamy do miasteczka Corvara. Stąd zaczynamy kolejny podjazd na Passo Gardena. Teraz do pokonania około 600 m w pionie. Początek podjazd idzie nam jakoś ciężko więc robimy przerwę na popas z widokiem na miasteczko i ściany skalne rozciągające się tuż obok drogi. Po tej przerwie jazda już poszła mi dużo lepiej i melduję się na wysokości 2137 m zaliczając znowu po drodze sporo jazdy serpentynami. Teraz czekał nas niedługi zjazd i kawałek dojazdu w stronę ostatniej przełęczy tj. Passo Sella. Słońce chowa się za górkami i temperatura spada, aż trzeba było przywdziać rękawki. Ostatnia przełęcz idzie mi dość ciężko i mozolnie, ale w końcu Sella zaliczona i do rekordu wysokości dołożony kolejny metr ponieważ jej wysokość to 2240 m.
Chwila przerwy na zdjęcia, ponieważ było stamtąd dobrze widać najwyższy szczyt Dolomitów tj Marmoladę i lodowiec na jej szczycie. Temperatura mocno spadła, zapewne w okolice 11-12 stopni, więc ubieramy się na zjazd. Jednak mimo wszystko ta temperatura w połączeniu z 12 km zjazdu doprowadziło do tego że jak dojechałem do auta to praktycznie dygotałem z zimna, a palce prawie przymarzły mi do kierownicy;) Dlatego zaraz po zjeździe, jeszcze na parkingu ugotowaliśmy sobie po zupce chińskiej na rozgrzewkę:P
Los nam sprzyjał, bo okazało się że zaraz obok parkingu był camping, więc nie musieliśmy daleko szukać. Tam założyliśmy bazę numer dwa, jako miejsce wypadowe w Dolomity, a kolejne dwie porcje makaronu uzupełnimy trochę deficyt węglowodanów;)

Teraz mega fotorelacja, ponieważ jeśli chodzi o całość trasy to ta była chyba najładniejsza z całego wyjazdu!Zaczynamy podjazd w Canzei
Zaczynamy podjazd w Canzei © azbest87

Pierwszy kilometr i już pierwsze serpentyny
Pierwszy kilometr i już pierwsze serpentyny © azbest87

Skalne ściany grupy Sella © azbest87

To już 14 serpentyna
To już 14 serpentyna © azbest87

Co raz ciekawsze alpejskie widoki
Co raz ciekawsze alpejskie widoki © azbest87

Wioska po drodze na przełęcz
Wioska po drodze na przełęcz © azbest87

Skały tuż nad przełęczą © azbest87

Passo Pordoi zdobyte!
Passo Pordoi zdobyte! © azbest87

Widok na ostatni fragment podjazu
Widok na ostatni fragment podjazu © azbest87

Panorama na drugą stronę Pordoi
Panorama na drugą stronę Pordoi © azbest87

Fort dawał radę na tym wyjeździe:)
Fort dawał radę na tym wyjeździe:) © azbest87

Podjazd na Campolongo © azbest87

Passo Campolongo zaliczone
Passo Campolongo zaliczone © azbest87

Zjazd w przeciwieństwie do podjazdu był całkiem widokowy
Zjazd w przeciwieństwie do podjazdu był całkiem widokowy © azbest87

Corvara i szczyty piętrzące się nad nią
Corvara i szczyty piętrzące się nad nią © azbest87

Ja i rower mój;) © azbest87

Passo Gardena widziana od dołu
Passo Gardena widziana od dołu © azbest87

Górki jeszcze oświetlone ale jechać już trzeba w cieniu góry
Górki jeszcze oświetlone ale jechać już trzeba w cieniu góry © azbest87

Passo Sella - 2240 m © azbest87

Resztki słońca w okolicy
Resztki słońca w okolicy © azbest87

Marmolada- najwyższy szczyt Dolomitów