Plan Adriatyk- dzień 5- Z Budapesztu nad Balaton

Wtorek, 28 lipca 2015 · dodano: 09.08.2015 | Komentarze 0

Z miejscówki do spania zgarniam się w marę szybko żeby mnie nikt nie wyczaił. Jakoś nie chciało mi się zatrzymywać, więc za śniadanie robi mi paczka delicji zjedzona w czasie jazdy w stronę centrum Budapesztu. Dojazd cały czas po ścieżce rowerowej, aż pod sam budynek parlamentu. Centrum wygląda na prawdę świetnie dlatego spędzam sporo czasu na plątaniu się między budynkami i robieniu zdjęć. Przekraczam Dunaj, dalszy ciąg zwiedzania i wizyta w MacDonaldzie gdzie aplikuję sobie sporą dawkę kalorii:)
Na to zwiedzanie straciłem sporo czasu, więc najwyższy czas jechać dalej. Trochę remontów przeszkadza w płynnym wydostaniu się z miasta i przy okazji gdzieś tracę jedną z moich koszulek rowerowych która suszyła się na bagażu.. W końcu wydostaję się z miasta, ale droga wiodąca w stronę Balatonu jest raczej jedną z najnudniejszych na wyjeździe. Niebo zachmurzone i wydawało mi się że jest lekki chłodek- do jazdy super:) Później się okazało jak zobaczyłem jakiś elektroniczny termometr że jest 28 stopni;)
Po drodze tylko leciutkie podjazdy, albo całkiem płasko. Wartym wyróżnienia jest miasteczko Szekesfehervar z ładnie odnowionym centrum, aż zrobiłem sobie tak trochę dłuższą przerwę. W końcu dotaczam się nad Balaton i jeszcze jadę kawałek wzdłuż niego, aż rozbijam się na jednym z campingów, których jest tu całe mnóstwo. Mycie, ładowanie telefonu, gyros w tutejszym barze, możliwość skorzystania z internetu i jest spoko:)
Rano podniosłem sobie siodełko pół centymetra do góry, bo wydawało mi się że mam trochę za duże obciążenie na kolana (w taki sposób swego czasu nabawiłem się kontuzji jadąc nad Bałtyk). Kolana poczuły ulgę, ale skończyło się to naciągniętym ścięgnem koło kostki w lewej nodze co trochę utrudniało jazdę przez ostatnie kilkadziesiąt kilometrów. Na szczęście tak jak podejrzewałem było to tylko lekkie naciągnięcie i po nocy przeszło, ale profilaktycznie leciutko obniżyłem siodełko chociaż nie do tego poziomu co wcześniej.

Spanie nad Dunajem
Spanie nad Dunajem © azbest87

Naddunajska rowerówka do Budapsztu
Naddunajska rowerówka do Budapsztu © azbest87

Jeden z mostów w Budapeszcie
Jeden z mostów w Budapeszcie © azbest87

Kiubek pod parlamentem
Kiubek pod parlamentem © azbest87

Parlament z innej strony- muszę przyznać że zrobił na mnie wrażenie
Parlament z innej strony- muszę przyznać że zrobił na mnie wrażenie © azbest87

Pomnik z widokiem na drugą stronę rzeki