Plan Adriatyk- dzień 2- Przywitanie ze Słowacją

Sobota, 25 lipca 2015 · dodano: 03.08.2015 | Komentarze 2

Jak dla mnie to jest dzień pierwszy, bo wczorajsza dojazdówka jest taka jakby jej nie było;)
Pobudka przed 7 i o 7:30 ruszam. Wcześniej jeszcze tylko udany żart Tomka, który wczoraj zamykał rower w garażu, a później go przestawił gdzie indziej- podobno moja mina na widok że nie ma roweru była bezcenna;)
Od rana słoneczko, a ja pokonuję powoli kolejne górki w stronę granicy- najpierw Warzyce, później przełęcz Hałbowska (540m) i w końcu na granicy przełęcz Beskid (590m) do której docieram koło południa. Z obciążeniem te górki idą znacznie wolniej, a żar lejący się z nieba wcale nie pomaga. Na Słowacji trochę zjazdu i przez Zborov docieram do Bardejova- miasteczka które chciałem zobaczyć z racji wpisanego na listę UNESCO zabytkowego rynku. Na miejscu okazało się że jest jeszcze wystawa aut i cała impreza z tym związana. Koło 14:30 robię sobie przerwę na schłodzenie w pobliskiej rzeczce, ponieważ upał zaczyna robić się nie do zniesienia. Mimo tego podczas mozolnej wspinaczki pod przełęcz Obrucne (640m) czuję że się przegrzewam. Znowu się chłodzę chwilę w wodzie, ale jedzie się mega ciężko Ledwie żywy docieram na jej szczyt i zaczynają wychodzić chmury, oraz rusza się wiatr. To pomaga mi odżyć i dzięki lekkiemu spadkowi temperatury do końca dnia jedzie się już dobrze mimo zaliczenia jeszcze kilku podjazdów.
Dookoła zaczynają pojawiać się burze. Jedna atakuje mnie na zjeździe, więc chowam się w Motorest (zajazd po słowacku). Tam wcinam rosół i jakieś mięso z knedliczkami. Jadąc między kolejnymi burzami docieram do miejscowości Brezovica, gdzie szukam spania. Udaje się u gospodarza na ogrodzie:) Starsze małżeństwo jeszcze karmi mnie ostrą grilowaną kiełbaską i herbatą z mięty z ogrodu.

Fotorelacja:

Wystawa aut na rynku © azbest87

W tle bazylika św. Idziego
W tle bazylika św. Idziego © azbest87

Przerwa na chłodzenie w rzeczce
Przerwa na chłodzenie w rzeczce © azbest87

Przełęcz Obrucne zdobyta
Przełęcz Obrucne zdobyta © azbest87

No to sruuu w dół
No to sruuu w dół © azbest87

Sianokosy na pobliskich górkach
Sianokosy na pobliskich górkach © azbest87

Dzień się kończy- trzeba znaleźć nocleg