Plan Adriatyk- dzień 1- Prolog

Piątek, 24 lipca 2015 · dodano: 02.08.2015 | Komentarze 1

Co można zrobić mając tydzień urlopu w pracy? Tym bardziej że dostałem na ten czas wolne od żony, więc oczywiście jedyną odpowiedź mógł być rower. Opcji było kilka, ale ostatecznie wybrałem chyba najbardziej hardcorową z nich.
Adriatyk.
Najkrótszą możliwa trasa miała 1000 km z hakiem. Ja niestety nie mogłem sobie w tym przypadku odpuścić zahaczenia o Alpy Słoweńskie (tzw, Julijskie) i gdy zacząłem majstrować przy trasie (utrudniłem sobie trochę przejazd przez Słowację) jej ostateczny zarys zakończył się na 1200 km (opcja minimalna z samym dojechaniem do Adriatyku) lub 1260 (opcja z dojazdem do miejscowości Piran w Słowenii). To jednoznacznie oznaczało że przy założeniu jednego dnia na powrót zostawało 8 dni na jazdę, a to się równa 150 km dziennie...
Plan był bardzo ambitny od samego początku tym bardziej że praca nie pozwala mi się przygotowywać tak jakbym chciał to zrobić.
Wystarczy jeden pechowy dzień na trasie, jakaś niemoc i wyjazd może skończyć się fiaskiem.
Przewidywałem też możliwość jazdy w upałach, dlatego kilka dłuższych tras wcześniej jeździłem w bardzo wysokich temperaturach chociaż czasem nie do końca to było przyjemne, ale opłacalne w dłuższej perspektywie.
Plan był bardzo ambitny, a jak poszło z jego realizacją- zapraszam do kolejnych wpisów, które będą się pojawiać w miarę moich możliwości czasowych przez kolejne dni.

Żeby trochę nadrobić już na samym początku wyjechałem jeszcze w piątek po pracy dojeżdżając koło 22 za Frysztak, gdzie miałem zapewniony nocleg u kolegi. Przyjemna jazda w chłodku po ciepłym dniu, chociaż podniosło mi ciśnienie już przy samym starcie. Ubrany w rowerowe fatałaszki biorę się za rower żeby ruszyć w drogę, a tam brak powietrza z tyłu... Ręce opadły na samym początku. Na szczęście okazało się że po dopompowaniu nie widać żeby powietrze schodziło, więc tak ruszam w drogę z wizytą przy kompresorze w Czudcu.