Sierpniowe Bieszczady- dzień 4- Manasterzec- Rzeszów

Środa, 24 sierpnia 2011 · dodano: 29.08.2011 | Komentarze 6

Ostatni dzień, czyli powrót do domu, co nie znaczy, że się obijaliśmy;)
Na początek postanowiliśmy się wydrapać na górkę zaproponowaną przez Bożenkę- na szybowisko w Bezmiechowej. Trzeba przyznać, że z obciążonym rowerem była to jedna z najcięższych szosowych górek na które miałem okazję się wspinać w naszych terenach. Na 3 km ponad 260 m przewyższenia, a do tego okropne gorąco co skończyło się tym, że rękawiczki wyciskałem z potu 4 razy na szczycie;P ale górka oczywiście skatowana bez odpoczynku chociaż prędkość spadała mi już 6 km/h:) Na górze (jakieś 620m) genialne widoki i jeszcze popatrzyliśmy jak startują paralotniarze po czym zjazd w dół gdzie czekała na nas Bożenka. Zjazd mega! Puszczam hamulce i na liczniku 64, hamuje bo ostry zakręt, znowu puszczam hample i 65. Znowu hamowanie. I teraz długa prosta, gdzie gładko dobijam do 80! Musiałem wcześniej hamować, żeby zatrzymać obciążony rower. Na dole po kawałku drogi musieliśmy się rozstać z Bożenką i już tyko z Piotrkiem pojechaliśmy w stronę Załuża po drodze oglądają ruiny zamku Sobień. Teraz czas na kolejny podjazd na ponad 600 m tylko, że jednymi z największych serpentyn w Polsce. Trochę ciągnie się ta górka, ale po serpentynach idzie szybciej niż w Bezmiechowej. Przerwa na punkcie widokowym i znowu szybki zjazd, gdzie po drodze wyprzedzam autobus:D Na zjeździe ciekawa rzecz. Otóż przy prędkości około 55 km/h coś wpadło mi do buta. Zdziwiłem się że kamień może wpaść przy tej prędkości. Na dole chciałem go wyciągnąć i okazało się, że w moim bucie siedzi konik polny:P
W Tyrawie Wołoskiej odbijamy na Mrzygłód i dojeżdżamy do Sanu. Doliną Sanu docieramy do Ulucza, gdzie oglądamy zabytkową cerkiew i jedziemy na nową kładkę nad Sanem. Tam przerwa na jedzenie i schłodzenie się w wodzie:) Stąd już sypiemy prosto na Rzeszów. Najpierw wzdłuż Sanu do Dynowa (po drodze jeszcze jedna kładka linowa), później serpentyny w Dylągówce, a na koniec narzucam mordercze tempo tak że do Rzeszowa praktycznie nie schodzimy poniżej 35 km/h.
To był bardzo udany wypad ze sporą ilością górek. Zawsze z miłą chęcią wracam w Bieszczady chociaż już parę razy objechałem niektóre z tych tras. No ale jeszcze też kilka zostało do zaliczenia:D

Zdjęcia:

Nad Sanem © azbest87

Takie bydlaki atakowały mnie cały czas © azbest87

Mostek linowy na Sanie © azbest87

| 11:40 niedziela, 29 lipca 2012 | linkuj Na Sanie jest spory takich mostków- ten znajduje się bodajże między Nozdrzcem, a Dąbrówką Starzeńską. Kilka km na południe jest drugi taki. Poza tym kolejne dwa znajdują się w Słonnym na wschód od Dynowa.
Gośćl | 11:32 niedziela, 29 lipca 2012 | linkuj moge wiedziec gdzie dokladnie znajduje sie taki mostek?
Petroslavrz
| 16:04 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj Do szybowiska na Kamionce podjeżdżałem rowerem tylko raz i na górze wyglądałem dokładnie jak Piotrek :D
k4r3l | 04:30 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj pierwszy widoczek z szybowiska niesamowity! podobnie jak portret tego komara-olbrzyma :) ja tam do nich nic nie mam, bo nie są groźne :)
ac189223
| 00:42 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj fantastyczne zdjęcia...!
extra pogoda się wam trafiła...
chyba będę musiał odświeżyć sobie bieszczady... :)
| 22:43 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj Dobre makro!
A ostatnie zdjęcie z super perspektywą !

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ktakj