Nad Bałtyk- dzień 2- Lubelskie odludzia i spotkanie z Bugiem

Czwartek, 7 czerwca 2012 · dodano: 18.06.2012 | Komentarze 3

Budzę się dość wcześnie, ale pada deszcze, tak więc przekręcam się tylko na drugi bok i idę spać dalej. Wstaję o 7:30 i ruszam godzinę później, a w tym czasie niebo zaczyna się ładnie rozpogadzać. Na drogę dostaję jeszcze od Pani Gospodarz kawałek wafla domowej roboty:)

Szybko docieram do Narola, gdzie przez krzaki oglądam pałac Łosiów. Niestety całość ogrodzona i jest w remoncie, więc ciężko go dokładnie obejrzeć. Dalej miałem jechać drogą na Bełżec, ale zamknięta dla ruchu, a objazd jest dość bardzo naokoło. Ja jednak wybieram się inną drogą, która przez las ma mnie doprowadzić do Tomaszowa Lubelskiego i dokładnie tak mi się udaje.

W miasteczku przejeżdżam przez centrum i oglądam ciekawsze zabytki, a następnie kieruję się na wschód. Po pagórkowatym Roztoczu teren teraz co raz bardziej się wypłaszcza, a im bliżej granicy tym asfalt co raz gorszy.

W Ulhówku robię przerwę na jedzenie, a następnie odbijam w stronę Korczmina. Po drodze co kawałek można spotkać straż graniczną. W sumie nie ma się co dziwić- granica będzie tuż obok mnie. Oglądam po kolei trzy cerkwie- w Korczminie, Budyninie i Chłopiatyniu. Po małych hopkach i mega dziurawych drogach zaczynam kierować się na północ. W międzyczasie zauważam jeszcze, że tylne koło złapało luz na piaście. Dziury, obciążenie, no i przede wszystkim ilość już przejechanych już do tej pory km na tym kole przy takim obciążeniu robią swoje. Piasta do wymiany, a póki co mam tylko nadzieję, że wytrzyma do końca.

Z Dołhobyczowa prosto na Hrubieszów, który raczej mnie nie zachwycił, więc zaraz jadę dalej do Zosina, czyli najdalej na wschód wysuniętej miejscowości w Polsce. Pojawia się Nadbużański Obszar Chronionego Krajobrazu, a ja wjeżdżam na tzw. nadbużankę, czyli spokojną drogę ciągnącą się wzdłuż Bugu i jednocześnie polskiej granicy.

W Horodle spotykam innego kolarza-turystę z którym chwilę rozmawiam. Gdy mam ruszać dalej zaczyna padać, więc przyjmuję zaproszenie na herbatę i dłuższą pogawędkę sporo dowiadując się o tutejszych terenach. W końcu jednak ruszam dalej, kawałek w towarzystwie oglądając przy okazji kopie unii horodelskiej.

Mokra i dziurawa droga nie pozwala się rozpędzić, ale w końcu docieram do Dubienki i szukam miejsca do spania. Udaje się pytając kobiety jadącej przede mną rowerem, która akurat skręcała do swojego domu. Rozkładam się w ogrodzie, dostaję wrzątek, jem kolację i idę spać.

Trochę fot:

Kościół w Narolu © azbest87

Widoczki przy drodze © azbest87

Cerkiew św. Mikołaja Cudotwórcy w Tomaszowie Lubelskim- remontowana od góry;) © azbest87