Do Turcji- dzień 27 i 28- Powrót do domu!

Czwartek, 11 sierpnia 2011 · dodano: 20.09.2011 | Komentarze 4

Ostatnie dwa dni z wyprawy w czasie których jazdy już było nie wiele. No przynajmniej tej rowerowej, bo innej to, aż za dużo.
Pierwszy z tych dni spędzamy cały w pociągu z Istambułu do Bukaresztu- czas jazdy 23 godziny. Pod koniec już trochę świrowaliśmy w pociągu- za dużo w zamknięciu:P
Chcieliśmy trochę odespać, ale wszelkie służby skrzętnie nam w tym przeszkadzały. Turcy nie wchodzili do pociągu by sprawdzić paszporty tylko trzeba było o 3 w nocy wędrować w deszczu na dworzec. Później średnio co godzinę- półtorej ktoś przychodził, żeby albo pokazać bilety, albo przestawić rowery, albo coś tam..
Całą noc i pół dnia pada deszcze- to ostatecznie przypomina o tym, że wracamy do domu;)
W Bukareszcie mamy farta i pociąg na drugi koniec Rumunii do Suczawy za półtorej godziny, więc zdążamy tylko coś zjeść i ładujemy się w pociąg na kolejną noc. Tym razem osobówka i trochę problemów z rowerami, ale ostatecznie łapówka ucina wszelkie problemy;)
Rano znowu oglądam wschód słońca. Szukamy jakiegoś transportu na Ukrainę, ale nic nie ma, więc ruszamy rowerami. W końcu to nie tak daleko. Tylko szkoda, że znowu pod wiatr:/ Po rumuńskich hopkach docieramy na granicę, a za nią kolejny fuks;) Marcin zauważa, że mija nas polska ciężarówka na przemyskich blachach! Zaczynamy machać i zatrzymuje się. Na nasze szczęście akurat jedzie do Polski i to na pusto, więc bez problemów może nas zabrać:D Za co Panu kierowcy dziękujemy i postawiliśmy obiad:) Droga mija na rozmowach, a Marcinowi po części na spaniu:P Tym oto sposobem pod wieczór jesteśmy już pod polską granicą, którą przekraczamy na rowerach robiąc wcześniej małe zakupy;)
Na granicy jeszcze wywiad do TV i mykamy 13 km rowerami do Przemyśla. Okazuje się, że nie ma już transportu do Rzeszowa, więc wbijamy się do autobusu jadącego przez Łańcut w którym wysiadamy (zapłaciłem za niego połowę mniej niż za turecki tylko że tam jechałem 300 km w eleganckich warunkach, a tu 70 km zwykłym pks-em... masakra..). Z Łańcuta zabiera nas samochodem Mateusz, któremu za to wielkie dzięki!:) W ten oto sposób koło 2 w nocy w końcu jestem w domu po 4 tygodniach w podróży.