Operacja "Zakopane" - Dzień 1 - Rzeszów - Gorlice

Sobota, 14 sierpnia 2010 · dodano: 19.08.2010 | Komentarze 2

Kolejna i chyba już ostatnia wyprawa w tym roku. Takie podsumowanie więc musiało to być coś dużego;) Początkowo w planach był Beskid Niski, ale ostatecznie stwierdziłem że mogę się szarpnąć na coś większego;P i ostatecznie moim głównym celem zostało Zakopane:) Z racji niepewnej pogody w drugiej połowie sierpnia szybko obmyśliłem trasy i już w kilka dni po powrocie z Polańczyka ruszyłem w kolejną - jak się później okaże- najpokaźniejszą pod każdym względem wyprawę rowerową:)

Pierwszy dzień to dojazd od Gorlic. Trasa po części już znana z powrotu z pierwszego tegorocznego wyjazdu dlatego większość przeszła dość szybko i gładko bez większego ślamazarzenia. No przynajmniej do Jasła;) gdzie zrobiłem sobie przerwę na jedzonko i trochę wcześniej oglądnąłem zabytkowy kościół w Lubli. Kolejny kościółek w Trzcinicy i w końcu docieram do Biecza. Zanim jednak zwiedzę to miasteczko odbijam na północ zobaczyć kościół w Binarowej z około 1500 roku wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Nawet udało się go obejrzeć od środka:) Wracam do Biecza i oglądam tamtejsze zabytki m.in. mury obronne i ciekawy ratusz. Stamtąd prosta droga do Gorlic po których robię małą pętelkę w centrum i jadę do koleżanki u której mam pierwszy nocleg:) Nie musiałem spać w namiocie;P Od 14 zaczyna się robić bardzo gorąco.. temperatura pewnie w granicach 33-35 stopni, na szczęście do Gorlic dotarłem już po 15 i mogłem przeczekać ten gorąc:) Po południu ruszam jeszcze razem z Pauliną, która robi za mojego przewodnika:D na pętlę po mieście i okolicy. Pokazała mi m.in. górę Cmentarną i świetny widok jaki się z niej rozciąga, gorlicki parki i górę Magdalanę:) I muszę przyznać że byłem zaskoczony tym jak sobie radziła na podjazdach O.o jak na osobę która w sumie mało jeździ to szło jej naprawdę nieźle:)
No a wieczorkiem gril- było przyjemnie:)

Rzeszów- Zwięczyca- Boguchwała- Lutoryż- Babica- Czudec- Nowa Wieś- Zaborów- Glinik Zaborowski- Żarnowa- Strzyżów- Dobrzechów- Kożuchów- Kalembina- Wiśniowa- Pułanki- Frysztak- Twierdza- Widacz- Lubla- Warzyce- Jasło- Trzcinica- Przysieki- Skołoszyn- Lisówek- Siepietnica- Biecz- Binarowa- Biecz- Korczyna- Klęczany- Zagórzany- Kobylanka- Gorlice + okoliczne zwiedzanie:)

Pierwsza porcja zdjęć:)

Widok z Magdalany © azbest87

Na Magdalanie © azbest87

Ławeczka;P też na Magdalanie © azbest87

Wieża związana z wydobiciem ropy naftowej;) nie wiem dokładnie do czego;) © azbest87