Równica

Środa, 4 sierpnia 2021 · dodano: 11.08.2021 | Komentarze 0

Najpierw podpiąłem przyczepkę do górala i zjechałem z dzieciakami na bulwary nad Wisłą, gdzie zostały na placu zabaw razem z mamą. Ja dostałem w tym czasie chwilę na pokręcenie się po okolicy. Na początek zapędziłem się ścieżką rowerową wzdłuż rzeki, a że nie było gdzie odbić w bok to później musiałem się kawałek wrócić.
Co by się nie nudzić uderzyłem na podjazd na Równicę. Łącznie 500 m przewyższenia z czego ostatni 100 m w terenie, a wcześniej wszystko po asfalcie ze średnim nachyleniem jakieś 7,5%. Odcinek terenowy mocno nachylony (około 20%) i po luźnych kamieniach, więc ciężko było podjechać. Większość trzeba było zasuwać z buta. Szczyt na wysokości 884 m i w większości zalesiony. Tylko między drzwiami coś tam przebijają widoki. Stamtąd głównie zjeżdżam dostając się na Beskidek. Dużo luźnych kamieni, więc mocno tłucze, a ja nie przyzwyczajony, bo ostatni raz w terenie jeździłem blisko pół roku temu.. Zjazd z Beskidka jeszcze lepszy. Średnie nachylenie przekracza 20%, ale jakoś się jedzie chociaż zastanawiam się czy mi klocków w hamulcach wystarczy ;) Na dole już ledwie trzymałem kierownicę. Mocno wytrzęsło. Końcówka to już tylko powrót ścieżką rowerową do centrum Ustronia. Zgarnięcie dzieciaków z przyczepką i zrobienie blisko 60 m przewyższenia z dodatkowymi 50 kg. Można zmęczyć nogi;) Niestety dzisiaj nie było czasu na więcej chociaż te leśne ścieżki zachęcały żeby jeszcze trochę tam poszaleć.