• Sprzęt FOCUS

Przełęcz Salmopolska

Poniedziałek, 2 sierpnia 2021 · dodano: 10.08.2021 | Komentarze 0

Chwila czasu popołudniu po wcześniejszym spacerze po Ustroniu. Wybrałem się na najwyższą asfaltową przełęcz w okolicy, czyli Przełęcz Salmopolską. Na początek zaskoczenie, bo jeszcze w Ustroniu zaczynają się korki, które ciągną się przez kilka kilometrów, aż do centrum Wisły. Spowodowane jest to remontami i kilkoma miejscami z ruchem jednym pasem na zmianę. Przebijanie się przez te korki to jakaś masakra. Na szczęście za rondem droga się odblokowuje i można jechać przy w miarę normalnym ruchu. Droga powoli prowadzi do góry i z czasem rośnie nachylenie. Ostatnie 5 km to już średnie nachylenie 6,6% i wjeżdża się na wysokość 934m. Miałem okazję podjeżdżać na nią już z tej strony 3 lata temu razem z bratem, ale teraz o dziwo poszło to kilka minut szybciej:) Chwila na szczycie, pamiątkowe zdjęcie i sruu w dół. Na dole łapie mnie jeszcze nieduży deszcz. Później znowu przebijanie się przez korki i w samym Ustroniu odbijam w inną drogę. Dzięki temu zaliczam jeszcze ponad 100 m podjazdu przez Jaszowiec i zjeżdżam na nocleg.
Przyjemna trasa chociaż może mało widokowa, no i te makabryczne korki..