Góralem po szosie

Sobota, 24 marca 2018 · dodano: 24.03.2018 | Komentarze 0

Mam nadzieję, że ostatni atak śniegu to już ostatnie podrygi zimy tej wiosny. Dzisiaj ładne świecące słońce, więc nareszcie można było chwilę się poruszać. Już tydzień stał i czekał na jazdę próbną po serwisie stary dobry Cube. W końcu doczekał się długo obiecywanego serwisu. Cały został rozkręcony na najmniejsze kawałki. Wszystko wyczyszczone- do tego amor po serwisie i wymianie oleju, nareszcie wymienione stery (!), tylne koło wycentrowane. Poza tym nowe tarcze (SLX) i hamulce (niewiele zużyte XT), oraz kilka pierdół typu nowe chwyty czy niebieskie podkładki pod mostek;)
Dzisiaj zostało mi tylko pośmigać chwilę, żeby dokonać ostatnich regulacji. Największa różnica to nowe stery maszynowe- w porównaniu do starych, które miały już spore luzy to zmiana jest kolosalna. Na szczęście do regulacji nie było zbyt dużo- tylko wysokość siodła i naprostowanie kierownicy. Reszta śmiga całkiem dobrze. Nawet hamulców nie musiałem docierać, ponieważ tracze co prawda nowe, ale hample miały coś tam przejechane i klocki zdążyły się dotrzeć. Dzięki temu dość szybko zaczęły ładnie pracować na nowych tarczach.
Trasa na lajcie przez Niechobrz i Czudec- rzekłabym standardowa pętla. W teren nie odważyłem się zapuścić, chociaż dosiadając Cuba po dłuższej przerwie korciło, żeby pocisnąć coś po lesie. Rozsądek zwyciężył, bo w terenie syf dość duży.
Na asfalcie czuć różnicę w porównaniu do szosy. Opony kleją się do drogi. Już zapomniałem jak to jest słyszeć cały czas charakterystyczny szum gum na asfalcie, a odgłosy przy szybszej jeździe niczym startujący Boeing;)