Dookoła Jeziora Rożnowskiego i Czchowskiego

Sobota, 20 maja 2017 · dodano: 21.05.2017 | Komentarze 0

Za namową znajomych wybraliśmy się dzisiaj na Jamną nieopodal jeziora Rożnowskiego. Funfell namówił mnie żeby przy okazji zrobić jakąś traskę w tamtej okolicy. Podjazd autem pod bacówkę na Jamnej już zapowiadał że końcówka będzie dzisiaj bolała;)
Trasę zaczynamy od stromego zjazdu i gleby Funfla;) ale nic poważnego się nie stało więc jedziemy dalej. Jedna góreczka i doceramy nad jezioro Rożnowskie. Wzdłuż niego docieramy do kolejnego podjazdu i odbijamy na północ wzdłuż zachodniego brzegu jeziora. Wiatr który nam doskwierał miał się niby zmienić, ale przemieszczające się opodal chmury burzowe trochę zmieniały jego kierunek przez co mam wrażenie że większość trasy mieliśmy pod wiatr.. Zaliczamy kolejny podjazd na szczycie którego oglądamy drewniany kościołek. Po zjeździe dłuższy płaski odcinek podczas którego docieramy do jeziora Czchowskiego i do zamku Tropsztyn- niestety obejście zamknięte, więc można go tylko zobaczyć przez drzewa, albo z dalej ponieważ ładnie prezentuje się na małej góreczce nad wodą. Przez zaporę przedostajemy się na drugą stronę Dunajca i drogami przez lasy i z kolejnym podjazd docieramy prawie że do punktu wyjścia. Jeszcze TYLKO ściana na koniec- 1,6km z nachyleniem ponad 10%. Tak naprawdę to podjazd wyglądał tak że odcinki wypłaszczenia mieszały się ze ściankami ze 20 %. Dało trochę po nogach na sam koniec, a obiad w bacówce wszedł tak że nawet nie zauważyłem;)
Miałem ze sobą aparat, ale jakoś nie chciało mi się robić zdjęć.. raptem kilka fotek- jak mi się zachce to coś wrzucę.